Naar hoofdnavigatiemenu Naar hoofdinhoud

Huur betalen

Huurt u een woning van ons? Dan betaalt u elke maand huur.  In uw huurcontract staat dat u altijd voor de 1e van de maand waarvoor de huur is, uw huur betaalt. Bijvoorbeeld: u betaalt de huur van juni op 31 mei of eerder. U kunt dit op verschillende manieren doen. De gemakkelijkste manier voor u en voor ons is betalen via automatische afschrijving. 

Wanneer betaal ik mijn 1e huur?

U betaalt de 1e huur bij de oplevering van uw woning. U kunt het bedrag alleen pinnen. De inspecteur heeft een pinapparaat bij zich. Als u de huur heeft betaald, krijgt u de sleutel.

Wat is het rekeningnummer van Mitros?

U kunt de huur aan ons overmaken op NL81ABNA0479270961. Vermeld hierbij:

  • uw klantnummer 
  • uw adres 
  • de maand waarvoor u betaalt

Op welke manieren kan ik de huur betalen?

U kunt uw huur betalen op de volgende manieren:

  • Via automatische incasso. U kunt hier uw Betaalwijze aanpassen.
  • Via iDeal. U logt in via Mijn Mitros.
  • Via internetbankieren. Vermeld dan uw klantnummer of uw straatnaam en huisnummer. 
  • Via overschrijving bij uw bank. Vermeld dan uw klantnummer of uw straatnaam en huisnummer.
  • Via AcceptEmail (digitale acceptgiro). U kunt hier uw Betaalwijze aanpassen.
  • Door te pinnen op ons kantoor. Pinnen kan in spoedgevallen of als overboeken echt niet lukt.

U kunt de huur niet contant betalen.

Let op: stelt u zelf een maandelijkse overschrijving in bij uw bank? Pas dan het bedrag aan als uw huurprijs verandert. Bijvoorbeeld bij de jaarlijkse huurverhoging in juli.

Kan ik de afschrijfdatum van mijn automatische incasso wijzigen?

Ja, dat kan. U kunt ervoor kiezen om de huur op de 25e van de maand (vooraf) of op de 1e van de maand af te laten schrijven. U betaalt de huur altijd vooruit.

U kunt hier uw Betaalwijze aanpassen.

Ik ben bewindvoerder van een huurder van jullie. Er is een wijziging in het bewind. Hoe geef ik dit door?

Een wijziging in het bewind moet altijd schriftelijk worden doorgegeven door de bewindvoerder. Eventuele bijlagen kunt u opsturen via het contactformulier.

Ik heb de huur betaald. Toch heb ik een herinneringsbrief ontvangen. Hoe kan dat?

Het komt voor dat u het huurbedrag naar ons hebt overgemaakt en u van ons een herinneringsbrief ontvangt.
Houd er rekening mee dat de bank een aantal dagen nodig heeft om uw betaling te verwerken. Wij zien uw betaling daarom later in ons systeem dan de datum van uw betaling. Uw betaling en de herinneringsbrief kruisen elkaar. Kijkt u op Mijn Mitros of uw betaling bij ons is verwerkt. 

Wij sturen u een herinneringsbrief als het huurbedrag nog niet bij ons binnen is voor de afgesproken datum. De huur moet voor de 1e van de maand bij ons binnen zijn.

Het kan zijn dat er met u andere afspraken zijn gemaakt. Dan geldt dat u de huur vóór de afgesproken datum van maand betaalt.

Ik ontvang mijn uitkering/salaris na de 1e van de maand. Mag ik de huur daarna betalen?

Nee, dat mag niet. U moet de huur vóór de 1e van de maand betalen. Lukt dit niet? Neem dan contact met ons op. 

Mag ik een paar maanden huur vooruitbetalen?

Ja, dat mag. Vermeld bij de overboeking even de maanden waarvoor u huur betaalt.

Ik heb te veel huur betaald. Kan ik dit terugkrijgen?

Ja, dat kan. U kunt dit regelen op 2 manieren:

  1. U vraagt uw bank om de betaling te storneren. Uw bank zorgt dan dat het geld terug op uw rekening komt. Dit is de snelste manier. Maar dit kan alleen als u via automatische incasso betaalt.
  2. U vraagt aan ons om het geld terug te betalen. Wij geven dan onze bank opdracht om u terug te betalen. Dit doen wij altijd op een maandag. U heeft dan de donderdag of vrijdag daarna het geld terug.

Ik heb mijn huur opgezegd, maar heb meer huur betaald dan nodig. Kan ik dit terugkrijgen?

Ja, u kunt het te veel betaalde bedrag terugkrijgen. Maar we wachten daarmee tot de eindafrekening. Bij de eindafrekening kijken we naar alles wat u betaald heeft. En naar wat u nog aan ons moet betalen. Dit trekken we dan van elkaar af. Blijft er dan nog een bedrag over voor u? Dan maken we dat aan u over. U heeft het dan binnen 2 weken. Bent u al langer vertrokken en heeft u uw geld nog niet terug? Neemt u dan contact met ons op.

Ik ben erfgenaam van iemand die bij u een woning huurde. Er is teveel huur betaald. Kan ik dit terugkrijgen?

Ja, dat kan. Als u erfgenaam bent, dan krijgt u hiervan een bewijs van de notaris. Stuur een kopie van het bewijs naar ons op. Na ontvangst zorgen wij dat u de te veel betaalde huur van ons krijgt.

Wat is een IBAN?

Een IBAN is een rekeningnummer. U vindt uw IBAN op uw pinpas. Ook kunt u uw IBAN terugvinden via internetbankieren. IBAN staat voor International Bank Account Number. Het bestaat uit een aantal cijfers, letters en uw (oude) bankrekeningnummer.

Ik heb de huur betaald, maar heb een verkeerd betalingskenmerk ingevuld. Wat kan ik doen?

Neem contact met ons op. Wij kijken of uw betaling is verwerkt. Zo niet, dan kijken we of we uw betaling kunnen vinden.

Hiervoor hebben wij de volgende informatie van u nodig:

  • Het rekeningnummer waar u mee heeft betaald.
  • Het rekeningnummer waar u het naar heeft overgemaakt.
  • Het datum en tijdstip van betalen.
  • Het bedrag wat u heeft betaald.
  • Het kenmerk wat u heeft gebruikt.

U kunt dit doorgeven door deze informatie toe te sturen. Dit mag ook een afschrift van uw bank zijn. Vul hiervoor het contactformulier in.