Naar hoofdnavigatiemenu Naar hoofdinhoud

Onderhoud van het huis

We willen graag dat u prettig woont in een goede woning. Daarom zijn we vaak bezig met onderhoudsprojecten. Dit noemen we ook wel renovatie (of groot onderhoud) of planmatig onderhoud. Daarbij verbeteren we uw woning. We zorgen dat de kwaliteit van de woning goed blijft. En dat we meegaan met onze tijd.

Hoe werkt het planmatig onderhoud?

Wij onderhouden de buitenzijde van de woning, bijvoorbeeld het schilderwerk van kozijnen en deuren, het vervangen van dakbedekking en het schoonmaken van gevels. Ook het onderhoud van installaties in de woning en het gebouw, zoals cv-ketels en liften worden door ons uitgevoerd. U wordt op tijd geinformeerd over de uitvoering van werkzaamheden. 

Ik heb klachten naar aanleiding van het planmatig onderhoud. Waar kan ik deze klachten doorgeven?

Heeft u een klacht over het onderhoud aan u woning? Dat is erg vervelend. Neemt u contact met ons op. Wij bekijken of de klacht door ons of door de aannemer in behandeling genomen wordt.

Is het planmatig onderhoud korter dan 3 maanden geleden afgerond? Neem dan contact op met de aannemer. Het telefoonnummer of e-mailadres kunt u vinden bij de projectinformatie als u inlogt op Mijn Mitros. Na deze 3 maanden kunt u hier uw reparatieverzoek indienen.

Binnenkort wordt de buitenkant van mijn huis geschilderd. Maar ik ga op vakantie. Wat kan ik doen?

U kunt hierover afspraken maken met het schildersbedrijf dat komt schilderen. U vindt de contactgegevens in de brief die u van ons kreeg. U vindt deze brief terug als u inlogt op Mijn Mitros.

Er wordt binnenkort (planmatig) onderhoud aan mijn woning gedaan. Hoe gaat dat in zijn werk?

U ontvangt ruim van tevoren een brief. Daarin leest u wanneer de aannemer de wijk in gaat om de woningen te inspecteren. Dit doet hij om te bepalen welke werkzaamheden nodig zijn. Hierna krijgt u informatie over de planning van de werkzaamheden. Deze informatie kan van Mitros afkomstig zijn of van de aannemer die het werk uitvoert.

Wanneer wordt planmatig onderhoud aan mijn woning uitgevoerd?

Uw woning is gemiddeld om de 7 jaar aan de beurt voor planmatig onderhoud, zoals schilderwerkzaamheden. Wilt u meer weten oover een aankomend onderhoudsproject? Neemt u dan contact met ons op. 

Moet ik betalen voor planmatig onderhoud?

Wij voeren het onderhoud aan de buitenzijde van de woning, de woning en installaties uit, zonder dat hiervoor apart betaald hoeft te worden. Dit onderhoud is voor rekening van Mitros.

Kunnen jullie privacyschermen plaatsen tussen mijn balkon en dat van de buren?

Het plaatsen van privacyschermen wordt soms aangeboden bij renovatie of een onderhoudsproject. Als dit het geval is krijgt u van ons een voorstel voor het installeren van privacy schermen op uw balkon. Dit voorstel gaat gepaard met een huurverhoging.

Er is een aannemer bij mij aan de deur (geweest). Hoe weet ik dat deze persoon namens jullie langskomt?

U krijgt altijd van tevoren een brief als wij onderzoek doen in uw woning of wijk. Vaak hebben onze medewerkers of aannemers deze brief bij zich. Hier kunt u om vragen. U kunt ook altijd vragen om legitimatie. Vertrouwt u het niet? Neemt u dan meteen contact met ons op via 030 - 880 33 00.

Ik ga binnenkort verhuizen. Moet ik dan nog meewerken aan het planmatig onderhoud aan mijn woning?

Wij proberen in de planning van het planmatig onderhoud rekening te houden met onze huurders. Neem hiervoor contact met ons op. Of als er een aannemer bekend is die het planmatig onderhoud uitvoert, kunt u contact opnemen met de aannemer.

Als u verhuist nadat de werkzaamheden zullen plaatsvinden, moeten wij helaas het planmatig onderhoud uitvoeren voordat u gaat verhuizen.

Ik wil niet meewerken aan het onderhoudsproject, aan wie kan ik dat doorgeven?

U kunt dit doorgegeven aan de contactpersoon van het project. Weet u niet wie dit is? Neem dan contact met ons op.

Ik zie op tegen het planmatig onderhoud. Ik heb weinig hulp. Wat kan ik doen?

Neemt u contact op met ons. De projectconsulent gaat met u in gesprek.

Ik verblijf tijdelijk in een logeerwoning. Hoe lang moet ik hier blijven wonen?

Dit is afhankelijk van de geplande werkzaamheden. Neem met ons op.

Ik verblijf tijdelijk in een logeerwoning van jullie. Kan ik hier blijven wonen?

Dat kan helaas niet. De logeerwoning is bedoeld voor tijdelijk gebruik binnen een onderhoudsproject. Ook andere mensen, die in verband met werkzaamheden de woning tijdelijk moeten verlaten, gaan gebruik maken van de logeerwoning. Aan het eind van het project gaat de woning verhuurd of verkocht worden volgens de gebruikelijke procedure.