Naar hoofdnavigatiemenu Naar hoofdinhoud

Reparatie melden

Is er iets stuk waarvoor wij langs moeten komen? Dan kunt u een afspraak met ons maken.
U kiest zelf welke tijd u het beste uitkomt.

U kunt kiezen uit: 

  • tussen 8.00 en 10.00 uur
  • tussen 10.00 en 12.00 uur
  • tussen 12.30 en 14.30 uur
  • tussen 14.30 en 16.30 uur
  • tussen 16.30 en 18.30 uur (alleen dinsdag en donderdag)



Wanneer besluiten jullie te repareren of te vervangen?

We proberen altijd eerst iets te repareren. Kan dat niet? Dan vervangen we het onderdeel dat stuk is. Daarbij gaan we uit van een goede, maar eenvoudige kwaliteit. We repareren of vervangen zodat uw woning heel en veilig is. We vervangen spullen niet omdat u deze niet zo mooi vindt. Bijvoorbeeld:

  • Een paar tegels in een tegelwand zijn stuk. Wij vervangen alleen deze kapotte tegels. Zijn er meer dan 10 tegels kapot? Dan vervangen we de hele wand. Maar niet voor de hele badkamer.  
  • U heeft een badkamervloer van betonemaille. Maar u wilt liever een tegelvloer. De badkamervloer is nog goed en lekt niet. We vervangen de vloer daarom niet.

Wat is een reparatieverzoek en waar meld ik die? ‚Äč

Een reparatieverzoek is een melding van een gebrek of een storing in uw woning. U kunt uw reparatieverzoek op 2 manieren melden. U maakt dan ook meteen een afspraak. 

  • U kunt online uw reparatieverzoek indienen. U kunt uw reparatieverzoek op elk moment doen. U hoeft hiervoor niet in te loggen.
  • Via telefoon: 030 - 880 33 00. U bereikt ons tussen 8.30 en 17.00 uur.

Voor noodgevallen belt u 030 - 880 33 00. Dat kan ook buiten onze openingstijden. Wij verbinden u dan door met een speciaal noodnummer.

Wat doe ik met een reparatie in de avond of in het weekend?

Bel 030 - 880 33 00 als u niet kunt wachten tot de volgende werkdag. Bijvoorbeeld als de waterleiding of het dak erg lekt, de hoofdriolering verstopt is of als er een gaslek is. Wij verbinden u dan door naar onze meldkamer. De medewerker van de meldkamer overlegt met u wat er gaat gebeuren.

Ik huur een tijdelijke woning van . Hoe geef ik een reparatieverzoek door?

U kunt terecht bij via 030 - 252 57 25. Of kijk voor meer informatie op de website .

Voert Mitros tegen betaling extra werkzaamheden uit?

Nee, Mitros voert geen extra werkzaamheden uit tegen betaling.

Ik heb geen stroom. Wat kan ik doen?

U heeft een stroomstoring in uw woning. Dat is natuurlijk vervelend! Volg de stappen hieronder om tot een oplossing te komen.

Wat moet ik doen als er een storing is aan de elektrische deur van een gebouw?

U meldt een storing aan de schuifdeur of elektrische deurdranger bij ons. U kunt hier uw reparatieverzoek indienen. Heeft het spoed omdat het gebouw niet meer te betreden is? Bel ons dan op 030 - 880 33 00.

Kan ik een naamplaatje krijgen?

Woont u in een eengezinswoning?
Dan kunt u geen naamplaatje aanvragen via Mitros. U kunt een naamplaatje bestellen bij een slotenmaker. 

Woont u in een flat of portiekwoning?
U krijgt alleen een naamplaatje van Mitros bij een nieuw contract. Of na een grote renovatie waarbij de naamplaatjes zijn weggehaald. U krijgt een naamplaatje voor bij het bellenbord. U kunt hier uw naamplaatje aanvragen. Wij plaatsen het plaatje zodra deze is geleverd. Dit is gemiddeld 1 maand na de aanvraag.

Kunt u mijn keuken, badkamer of toilet vervangen?

Wij vervangen alleen uw badkamer, keuken of toilet als deze niet meer te repareren is. U kunt hier een reparatieverzoek indienen. Er komt dan een onderhoudsmedewerker bij u langs. In veel gevallen kan het gebrek gerepareerd worden. Als er niet meer te repareren valt, zal de onderhoudsmedewerker dit aan Mitros doorgeven. Onze afdeling Onderhoud neemt dan contact met u op over het vervolg.

Er staat een verkeerde naam op het naambordje. Wat kan ik doen?

U krijgt gratis een nieuw naamplaatje als dit onze fout is. U kunt hier een nieuw naamplaatje aanvragen.

Waarom beslaat dubbel glas aan de buitenkant?

Het beslaan van dubbel glas noemen we condensvorming. Condens zit vaak aan de buitenkant van het raam. Dit ontstaat als het buiten koud is en de lucht heel vochtig is. De condensvorming is het grootst in de ochtenduren tijdens het voor- en het najaar. De condens gaat vanzelf weg als de temperatuur buiten stijgt en de lucht minder vochtig is.

Een van mijn inbouwapparaten in de keuken doet het niet meer goed, wat kan ik doen?

Is de inbouwapparatuur door Mitros geplaatst? Neemt u hiervoor contact met ons op. Wij geven uw melding door aan de leverancier van uw keukenapparatuur. Zij zullen u bellen voor een afspraak.

De voordeur is opengebroken. Wie betaalt er voor de schade?

Een woning kan om verschillende redenen opengebroken zijn. Wij herstellen in alle gevallen de schade. In sommige gevallen verhalen wij de kosten voor reparatie op onze opstalverzekering. In andere gevallen betaalt u zelf de kosten voor het repareren. Bijvoorbeeld:

  • Als een hulpdienst de voordeur moet openbreken, omdat iemand vanwege ziekte uit huis gehaald moet worden. Wij betalen dan de kosten voor het repareren van de voordeur.
  • Als iemand met opzet weigert een hulpdienst binnen te laten, betaalt de bewoner zelf de kosten.
  • Als de voordeur door de politie is opengebroken vanwege een verdenking van een strafbaar feit, betaalt de huurder de kosten voor het repareren van de voordeur.