Naar hoofdnavigatiemenu Naar hoofdinhoud

Betaalwijze

In het huurcontract staat dat u de huur voor de eerste van de maand betaalt. U kunt dit op verschillende manieren doen. De gemakkelijkste manier voor u en voor ons is betalen via een automatische incasso.

Hieronder vindt u een overzicht van de betalingswijzen die mogelijk zijn.  

Op welke manieren kan ik de huur betalen?

U kunt uw huur betalen op de volgende manieren:

  • Via automatische incasso. U kunt hier uw Betaalwijze aanpassen.
  • Via iDeal. U logt in via Mijn Mitros.
  • Via internetbankieren. Vermeld dan uw klantnummer of uw straatnaam en huisnummer. 
  • Via overschrijving bij uw bank. Vermeld dan uw klantnummer of uw straatnaam en huisnummer.
  • Via AcceptEmail (digitale acceptgiro). U kunt hier uw Betaalwijze aanpassen.
  • Door te pinnen op ons kantoor. Pinnen kan in spoedgevallen of als overboeken echt niet lukt.

U kunt de huur niet contant betalen.

Let op: stelt u zelf een maandelijkse overschrijving in bij uw bank? Pas dan het bedrag aan als uw huurprijs verandert. Bijvoorbeeld bij de jaarlijkse huurverhoging in juli.

Hoe geef ik mijn nieuwe bankrekeningnummer aan jullie door?

Dit doet u door een betaalwijze door te geven. U kunt hier uw Betaalwijze aanpassen.

Ik wil mijn betaalwijze veranderen. Hoe geef ik dat door?

U kunt een nieuwe betaalwijze aanvragen:

Zodra wij uw gegevens hebben aangepast, sturen wij u een bevestiging (per e-mail).

Hoe geef ik jullie toestemming om mijn huur automatisch af te schrijven?

U kunt hier uw Betaalwijze aanpassen

Als wij uw aanvraag vóór de 20e van de maand krijgen, schrijven wij de volgende maand uw huur af. Krijgen wij uw aanvraag na de 20e? Dan betaalt u nog eenmaal de huur zoals u gewend bent.

Wanneer schrijven jullie de huur automatisch af?

Wij schrijven de huur af rond de 1e dag van de maand of de 25e van de maand (vooraf). Valt de afschrijfdatum op een feestdag of in het weekend? Dan schrijven wij de huur af op de eerstvolgende werkdag. U kunt zelf geen datum kiezen voor het afschrijven van de huur.

U kunt hier uw Betaalwijze aanpassen

 
 

Kan ik de afschrijfdatum van mijn automatische incasso wijzigen?

Ja, dat kan. U kunt ervoor kiezen om de huur op de 25e van de maand (vooraf) of op de 1e van de maand af te laten schrijven. U betaalt de huur altijd vooruit.

U kunt hier uw Betaalwijze aanpassen.

De automatische afschrijving van mijn huur is niet goed gegaan. Wat kan ik doen?

Vraag aan uw bank waarom de automatische afschrijving niet goed ging. Er kunnen verschillende redenen zijn. Ook moet u de huur op een andere manier aan ons betalen:

  • Maak zelf de huur over op ons bankrekeningnummer NL81ABNA0479270961. Vermeld uw klantnummer (KLA-nummer) of straatnaam en huisnummer.
  • Betaal het huurbedrag via Mijn Mitros. Dit kan met iDEAL.
  • Pin het bedrag bij ons op kantoor.

Hoe beƫindig ik mijn automatische incasso?

U kunt uw aanvraag voor het stoppen van uw automatische incasso indienen via het contactformulier. Wij sturen een formulier naar u toe met de post. Vergeet u niet het formulier helemaal in te vullen en uw handtekening te zetten.

Als wij het formulier vóór de 20e van de maand krijgen, dan stopt de automatische afschrijving in de volgende maand. Krijgen wij uw formulier ná de 20e? Dan schrijven wij uw huur nog 1 keer automatisch af.

Wat is een AcceptEmail?

AcceptEmail is een digitale acceptgiro. Dit is eigenlijk hetzelfde als een papieren acceptgiro. U ontvangt deze alleen per mail en u kunt direct betalen via uw online bankomgeving.

Als u geen toegang tot internet heeft, dan kunt u de huur automatisch laten afschrijven door Mitros. Neemt u hiervoor contact met ons op of vraag het invulformulier aan via Mijn Mitros.

Hoe werkt AcceptEmail?

AcceptEmail werkt heel eenvoudig. U ontvangt een betaalverzoek als e-mail in uw inbox. De betaling kan direct en snel op een veilige manier worden gestart vanuit uw eigen inbox, vanaf elke computer, tablet of smartphone.

  • Om te betalen klikt u op het betaalstrookje in de AcceptEmail of de betaalknop in de e-mail.
  • U komt op een beveiligde pagina en kiest uw bank om te betalen. Alle gegevens zijn al voor u ingevuld.
  • Nu hoeft u alleen nog in uw eigen vertrouwde bankomgeving uw bevestiging voor akkoord van betalen te geven. De betaling gaat zoals u gewend bent, via internet- of mobielbankieren van uw eigen bank.
  • Aan de kleur van de betaalstrook kunt u zien of uw betaling is gelukt. Blauw betekent dat u nog moet betalen. Groen betekent dat u heeft betaald.
  • Rood betekent dat u het bedrag niet op tijd heeft betaald. De AcceptEmail is vervallen en kan niet meer betaald worden. Het bedrag kunt u handmatig overmaken via internetbankieren.

Wanneer wordt de AcceptEmail verzonden?

De AcceptEmail wordt rond de 23e van de maand verzonden. Let op: de e-mail kan tussen de ongewenste e-mail in uw e-mailinbox staan.

Ik heb geen AcceptEmail ontvangen. Kan de AcceptEmail opnieuw verzonden worden?

Ja, wij kunnen u een nieuwe AcceptEmail sturen. Neemt u hiervoor contact met ons op.
Om de AcceptEmail te versturen, hebben wij uw juiste e-mailadres nodig.

Kan ik een AcceptEmail doorsturen naar iemand die namens mij de huur betaalt?

Ja, de AcceptEmail gaat in zijn geheel naar de nieuwe ontvanger, met de juiste betaalstatus. Het dynamische betaalstrookje voorkomt dat de ontvanger van een AcceptEmail dubbel betaalt. Als een van de twee ontvangers (de eerste of tweede ontvanger) betaalt, toont de AcceptEmail bij beide ontvangers de status 'betaald'.

Ik wil geen AcceptEmail meer ontvangen. Wat kan ik doen?

Betaalt u liever per automatische afschrijving, dan kunt u dit bij ons aangeven. U kunt hier uw Betaalwijze aanpassen.

Hoe herken ik een AcceptEmail?

In de AcceptEmail is een aantal duidelijke herkenningspunten ingebouwd: 

  • het logo van Mitros en van AcceptEmail is altijd duidelijk zichtbaar. 
  • u ontvangt een AcceptEmail altijd rechtstreeks van Mitros.
  • een AcceptEmail is geen directe link naar iDEAL; u komt eerst op de pagina van AcceptEmail van Mitros. Vanaf deze pagina kiest u met welke bank u wilt betalen.

Is betalen per AcceptEmail veilig?

Ja, betalen met AcceptEmail is veilig. Een AcceptEmail is altijd persoonlijk aan u gericht. Er worden géén betaalgegevens in de e-mail meegezonden of gevraagd. Tijdens de betaling ziet u altijd precies hoeveel u aan ons betaalt. 

U betaalt via iDEAL en moet daarvoor inloggen via uw eigen internetbankieren. Voordat u de betaling bevestigt, ziet u ons rekeningnummer. Ons rekeningnummer is NL81ABNA0479270961.

Voor het betalen heeft AcceptEmail geen gegevens van u nodig. De betaling loopt via uw eigen betaalrekening. U kiest zelf met welke bank u wilt betalen en doet dat vervolgens vanuit uw beveiligde bankomgeving. De bankomgeving is voor niemand anders toegankelijk, ook niet voor AcceptEmail.