Naar hoofdnavigatiemenu Naar hoofdinhoud

Huurovereenkomst

Huurt u een woning of andere ruimte van ons? Dan tekent u een huurovereenkomst. Hierin staan onder andere:

  • de naam van de huurder(s);
  • de ingangsdatum van het huurcontract;
  • de huurprijs;
  • het moment van huurbetaling;
  • de algemene regels.

Kan ik een kopie van mijn huurovereenkomst krijgen?

Ja, dat kan. U kunt inloggen op Mijn Mitros om uw huurovereenkomst te downloaden.

Staat uw huurovereenkomst niet tussen uw documenten? Of hebt u nog geen account voor Mijn Mitros? Neem dan contact met ons op. Wij kunnen de kopie huurovereenkomst toesturen naar het bij ons bekende postadres. Of u kunt een kopie ophalen bij de balie. Wij geven alleen een kopie mee op vertoon van een geldig legitimatiebewijs. U kunt ook iemand machtigen om namens u de huurovereenkomst op te halen. Ook dan vragen wij om een geldig legitimatiebewijs van de huurder.

Wat is de duur van een huurovereenkomst?

Een huurovereenkomst is meestal voor onbepaalde tijd. Dat betekent dat er geen einddatum bekend is. Bij bedrijfsruimten of vrijesectorhuur is er soms wel een einddatum. Deze einddatum staat in uw huurovereenkomst.

Ik wil graag een plattegrond van mijn woning, waar kan ik deze vinden?

Wij hebben van veel woningen een digitale plattegrond. Soms klopt de plattegrond niet helemaal. De maten zijn dan anders of de plattegrond is gespiegeld. Neem contact met ons op als u een kopie van de plattegrond wilt.

Hebben jullie in garages een aansluiting voor elektra?

Of er een aansluitpunt voor elektra aanwezig is, kan de EAN-code worden opgezocht in het EAN-codeboek. Deze code moet worden doorgegeven aan het energiebedrijf.

Als een garage geen elektra-aansluiting heeft mag u dit, indien er een aansluitpunt is, zelf aan laten leggen. U vraagt eerst schriftelijk toestemming aan Mitros. U kunt hier uw aanvraag voor aanpassingen in uw woning of garage indienen.

Als er geen EAN-code kan worden opgevraagd, kunt u terecht op Mijnaansluiting.nl voor het aanvragen van een offerte. Hierna is er een EAN-code beschikbaar en gelden de stappen zoals beschreven in 'EAN-code beschikbaar' hieronder. Let op: hier zijn hoge kosten aan verbonden. U kunt een indicatie prijsopgaaf opvragen via de website van Stedin.

Wat kan ik doen als er geen elektra aansluiting in de garage zit?

Geen elektra aansluiting aanwezig?

Wel een elektra aansluiting aanwezig?

  • U mag zelf een elektra aansluiting installeren als er een aansluitpunt is.
  • U kunt de aansluiting opzoeken via www.eancodeboek.nl.
  • De code van het aansluitpunt kan worden doorgegeven aan een energiebedrijf.
  • Sluit een leveranciersovereenkomst af bij uw gekozen energiebedrijf.

Geïnstalleerde elektra aansluiting aanmelden bij Stedin

  • Neem contact op met Stedin
  • Stedin zorgt via het bedrijf MDDS dat er een meter in de garage geplaatst wordt.
  • De eenmalige aansluitingskosten zijn € 59,50 incl. BTW.
  • Zodra de meter geplaatst is, kunt u gebruik maken van stroom in uw garage.
  • De kosten voor het gebruik van stroom in uw garage betaalt u aan uw energiebedrijf.