Naar hoofdnavigatiemenu Naar hoofdinhoud

Klachtencommissie

Wij proberen uw klacht zo goed en zo snel mogelijk op te lossen. Toch kan het gebeuren dat we er samen niet uitkomen. U kunt dan met uw klacht naar de onafhankelijke Klachtencommissie (KWRU).

Ik heb een klacht ingediend bij de Klachtencommissie. Hoe gaat het nu verder?

De Klachtencommissie bekijkt hoe we uw klacht het best kunnen oplossen. Dat doen ze op deze manier:

  • De Klachtencommissie vraagt iedereen om zijn kant van het verhaal. Ze nodigt u en ons daarom uit voor een gezamenlijk gesprek.
  • Bij dit gesprek probeert zij te bemiddelen tussen u en ons. En samen afspraken te maken.
  • Lukt dit niet? Dan geeft de Klachtencommissie ons binnen 1 maand een advies over uw klacht. U krijgt hiervan een kopie. Wij nemen dan binnen 1 maand een besluit hierover.
  • U ontvangt dan een brief van de directie van Mitros. De directie neemt het advies van de Klachtencommissie bijna altijd over. Doet de directie dit niet? Dan moet ze daar een hele goede reden voor hebben. Die reden krijgt u uitgelegd.

U kunt dit nalezen op de website van de Klachtencommissie.

Welke klachten neemt de Klachtencommissie niet in behandeling?

De Klachtencommissie kan uw klacht niet in behandeling nemen als:

  • U nog niet schriftelijk bij Mitros een klacht heeft ingediend.
  • De rechter uw klacht behandelt.
  • De rechter of de Huurcommissie al een beslissing genomen heeft over uw klacht. 
  • De Klachtencommissie al een advies heeft gegeven over uw klacht.

Bent u het niet eens met (de verhoging van) de huurprijs? Of bent u het niet eens met de servicekosten die u moet betale? Dan kunt u terecht bij de Huurcommissie. Kijkt u voor meer informatie op de website van de Huurcommissie. Na de uitspraak van de Huurcommissie kunt u eventueel nog naar de kantonrechter.

Wat zijn de contactgegevens van de Klachtencommissie?

Het adres is: Klachtencommissie Woningcorporatie Regio Utrecht, Postbus 8236, 3503 RE Utrecht. Op de website van de Klachtencommissie vindt u meer informatie. U kunt hier ook een klachtenformulier invullen.