Naar hoofdnavigatiemenu Naar hoofdinhoud

Registratie als woningzoekende

Om in aanmerking te komen voor een woning van Mitros, moet u ingeschreven staan bij Woningnet. Op de website van Woningnet vindt u het actuele woningaanbod.

Verlies ik mijn inschrijfjaren bij Woningnet als ik van woning ruil?

Nee, u verliest uw inschrijfjaren niet. Uw inschrijfjaren blijven behouden. 

Hoe lang moet ik gemiddeld ingeschreven staan bij Woningnet voor ik een woning toegewezen krijg?

Dat kunnen we helaas niet voorspellen. Dit hangt af van de wijk en de soort woning die u zoekt. Op de website van Woningnet ziet u bij de toegewezen woningen hoeveel inschrijftijd de persoon had die de woning kreeg toegewezen. Dat geeft een beeld van de tijd die u ingeschreven moet staan om een woning te krijgen.

Ik heb een signalering op mijn registratie bij Woningnet. Wat betekent dit?

Door de signalering kunt u geen woningen meer bekijken op de website van Woningnet. Als u een signalering op uw registratie heeft, dan heeft u hier bericht van gehad.

Voor vragen kunt u terecht bij de woningcorporatie waar u gehuurd heeft. Uw vorige verhuurder heeft de signalering doorgegeven aan Woningnet.

Hoe geef ik veranderingen in mijn gegevens als woningzoekende door?

Wilt u uw naam, geslacht of geboortedatum aanpassen? Neem dan contact op met Woningnet via 0900 - 260 00 00. Zij passen dit voor u aan. U kunt andere gegevens zelf aanpassen door in te loggen op de website van Woningnet. We raden u aan uw gegevens zo snel mogelijk aan te passen als dat nodig is. We gebruiken die gegevens namelijk bij het toewijzen van woningen. Daarom is het belangrijk dat uw gegevens kloppen.

Kan ik me inschrijven voor een nieuwbouwwoning van Mitros?

U kunt zich niet bij Mitros inschrijven voor een nieuwbouwwoning. Het aanbod van nieuwbouwwoningen vindt u op de website van Woningnet. U kunt daar reageren op een nieuwbouwproject. Voor meer informatie over nieuwbouwprojecten van Mitros kunt u op onze website terecht op de pagina met nieuwbouwprojecten. U kunt ook contact met ons opnemen.

Ik kan niet meer reageren op woningen. Er staat een blokkade op mijn inschrijving bij Woningnet. Hoe kan dat?

Uw inschrijving kan om verschillende redenen geblokkeerd zijn. Bijvoorbeeld omdat u een definitieve aanbieding heeft voor een woning. U kunt ook een blokkade krijgen omdat u niet reageerde op een woningaanbieding. Ook als u in het verleden overlast hebt veroorzaakt bij een (andere) woningcorporatie of als u een huurachterstand heeft, kan er een blokkade ontstaan. Neemt u voor meer informatie contact op met Woningnet via 0900 - 260 00 00.

Ik wil me uitschrijven bij Woningnet. Wat kan ik doen?

U kunt zich uitschrijven via de website van Woningnet.

Ik ben uitgeschreven als woningzoekende in Woningnet. Hoe komt dat?

U wordt automatisch uitgeschreven als u een woning accepteert. Of als u de inschrijfkosten of verlengingskosten niet betaalt. Stond u met 2 personen op een huurcontract en stond u beiden ingeschreven? Dan vervallen beide inschrijvingen.

Hoe meld ik me aan voor Place2BU?

Heb je interesse in wonen bij Place2BU? Ben jij minimaal 23 en maximaal 27 jaar en verdien je niet meer dan € 36.798,- per jaar? Dan kun je je hier inschrijven voor Place2BU. Inschrijven voor Place2BU is gratis. Je moet wel ingeschreven staan bij Woningnet. Hier zijn wel kosten aan verbonden.

Ik ben het niet eens met de signalering op mijn registratie bij Woningnet. Wat kan ik doen?

U kunt een klacht indienen bij de woningcorporatie die de signalering heeft doorgegeven aan Woningnet. U kunt alleen bezwaar maken tegen het registreren van de signalering. 

Huurde u bij Mitros?
Dan kunt u hier uw klacht indienen.

Heeft u klacht ingediend en komt u er niet uit met de woningcorporatie waar u een woning huurde? Dan kunt u in beroep gaan bij de Klachtencommissie. Meer informatie kunt u vinden op de website van de Klachtencommissie.