Naar hoofdnavigatiemenu Naar hoofdinhoud

Visitatie Mitros

Mitros heeft een belangrijke maatschappelijke taak: we geven mensen met een lager inkomen een woning. Veel mensen zijn van ons afhankelijk. Daarom is het belangrijk dat anderen (externen) controleren of wij nog wel goed bezig zijn. Deze controle noemen we een visitatie.

Met zo’n visitatie leggen wij verantwoording af aan onze stakeholders over onze maatschappelijke prestaties.

In 2014 was de 2e visitatie van Mitros

We lieten de visitatie doen door een onafhankelijk bureau: Ecorys. Ecorys is hierin gespecialiseerd. Van Ecorys kregen we 5 rapportcijfers voor wat we hebben gedaan tussen 2010 en 2014. In 2010 was namelijk de 1e visitatie.

Dit waren onze rapportcijfers in 2014:

  • Ambities: Hebben we onze ambities waargemaakt? Cijfer: 7,0
  • Opgaven: Konden we de uitdagingen in ons werkgebied aan?
    Cijfer: 6,9
  • Belanghebbenden: Konden we onze stakeholders tevreden stellen?
    Cijfer: 6,3
  • Vermogen: Hebben we genoeg gedaan met ons geld en onze mogelijkheden?
    Cijfer: 5,8
  • Governance: Was het bestuur van onze organisatie goed?
    Cijfer: 7,2

We doen het goed en zien ruimte om te verbeteren

Helaas kunnen we de cijfers uit 2014 moeilijk vergelijken met die van 2010. Dat heeft te maken met de manier waarop de cijfers zijn bepaald. Die manier was in 2010 anders dan in 2014. Daardoor weten we niet goed of we het beter of slechter hebben gedaan. We weten wel dat we op bepaalde gebieden nog kunnen verbeteren. We hopen dat we die verbetering zien bij de volgende visitatie in 2018.


Wilt u meer weten? Lees dan het Rapport Maatschappelijke Visitatie Mitros 2014. Hierin staat ook de reactie van de directie en de RvC op het rapport.