Huur betalen

Als huurder van Mitros betaalt u elke maand huur. In uw huurcontract staat dat u altijd voor de 1e van de maand uw huur betaalt. Bijvoorbeeld: U betaalt de huur van juni op 31 mei of eerder. U kunt dit op verschillende manieren doen. De gemakkelijkste manier voor u en voor ons is betalen via een automatische afschrijving. 

Veel gevraagd over Huur betalen

Wat is het bankrekeningnummer van Mitros?

Algemeen

U kunt de huur aan ons overmaken op NL28INGB0668690550. Vermeld hierbij:

  • uw klantnummer 
  • uw adres 
  • de maand waarvoor u betaalt

Ik heb moeite met het betalen van de huur. Wat kan ik doen?

Algemeen

Wij denken graag met u mee. Misschien kunnen wij u helpen. We stellen u daarom eerst een aantal vragen in het stappenplan hieronder. Klik aan wat voor u van toepassing is en u vindt het passende antwoord.

Ik ben bewindvoerder van een huurder van jullie. Er is een wijziging in het bewind. Hoe geef ik dit door?

Algemeen

Een wijziging in het bewind moet altijd schriftelijk worden doorgegeven door de bewindvoerder. U kunt dit aan ons doorgeven via klantenadministratie@mitros.nl

Ik heb de huur betaald. Toch heb ik een herinneringsbrief ontvangen. Hoe kan dat?

Algemeen

Het komt voor dat u het huurbedrag naar ons hebt overgemaakt en u van ons een herinneringsbrief ontvangt.
Houd er rekening mee dat de bank een aantal dagen nodig heeft om uw betaling te verwerken. Wij zien uw betaling daarom later in ons systeem dan de datum van uw betaling. Uw betaling en de herinneringsbrief kruisen elkaar. Kijkt u op Mijn Mitros of uw betaling bij ons is verwerkt. 

Wij sturen u een herinneringsbrief als het huurbedrag nog niet bij ons binnen is voor de afgesproken datum. De huur moet op de 1e van de maand bij ons binnen zijn.

Het kan zijn dat er met u andere afspraken zijn gemaakt. Dan geldt dat u de huur vóór de afgesproken datum van maand betaalt.

Mag ik een paar maanden huur vooruitbetalen?

Algemeen

Ja, dat mag. Vermeld bij de overboeking even de maanden waarvoor u huur betaalt.

Ik heb de huur betaald, maar heb een verkeerd betalingskenmerk ingevuld. Wat kan ik doen?

Algemeen

Neem contact met ons op. Wij kijken of uw betaling is verwerkt. Zo niet, dan kijken we of we uw betaling kunnen vinden.

Hiervoor hebben wij de volgende informatie van u nodig:

  • Het rekeningnummer waar u mee heeft betaald.
  • Het rekeningnummer waar u het naar heeft overgemaakt.
  • Het datum en tijdstip van betalen.
  • Het bedrag wat u heeft betaald.
  • Het kenmerk wat u heeft gebruikt.

U kunt dit doorgeven door deze informatie toe te sturen. Dit mag ook een afschrift van uw bank zijn. Vul hiervoor het contactformulier in.

Ik ontvang mijn uitkering/salaris na de 1e van de maand. Mag ik de huur daarna betalen?

Algemeen

Nee, dat mag niet. U moet de huur vóór de 1e van de maand betalen. Lukt dit niet? Neem dan contact met ons op. 

Ik heb te veel geld betaald aan Mitros, wanneer krijg ik dit terug?

Algemeen

Dat hangt af van uw situatie. Klik hieronder op de situatie die voor u geldt.

Staat uw vraag er niet tussen? Neem contact met ons op.

  • Chat met ons

    Stel uw vraag via de chat rechtsonder op deze website en u krijgt op werkdagen tussen 8.30 uur - 17.00 uur binnen 2 minuten antwoord.

  • WhatsApp

    Stuur ons een bericht op 06 23 82 44 84. Wij helpen u binnen 2 minuten op werkdagen tussen 8.30 uur - 17.00 uur.

    WhatsApp ons