Naar hoofdnavigatiemenu Naar hoofdinhoud

Reparatie melden

Het kleine onderhoud aan uw woning moet u zelf doen. Bijvoorbeeld een reparatie aan uw sloten of stopcontacten. Of het bijvullen van uw centrale verwarming. Precies weten wat u zelf moet doen? U leest het in het OnderhoudsABC.

Is er iets stuk waarvoor wij langs moeten komen? Dan kunt u een afspraak met ons maken door op de gele knop 'reparatie melden' te klikken. U kiest zelf welke tijd u het beste uitkomt.

Vraag en antwoord

Ik heb een reparatie gemeld. Waar zie ik de afspraak die ik gemaakt heb?

Heeft u online een reparatieverzoek gemeld?
Dan krijgt u een bevestiging van uw afspraak op het door u ingevulde e-mailadres.
Hebt u een account voor Mijn Mitros? Dan kunt u uw afspraak online bekijken. Logt u hiervoor in en kijk bij 'Contacthistorie'.

Heeft u telefonisch een reparatieverzoek gemeld?
Wij hebben u tijdens het gesprek naar een e-mailadres gevraagd,
U krijgt een bevestiging van uw afspraak op het door u doorgegeven e-mailadres.

Heeft u geen e-mailadres doorgegeven? Maar heeft u wel een account voor Mijn Mitros?
Dan kunt u online uw afspraak bekijken. Logt u hiervoor in via Mijn Mitros en kijk bij 'Contacthistorie'.

Hebt u geen e-mailadres doorgegeven? En heeft u geen account voor Mijn Mitros?
Dan kijken wij voor u na wanneer uw afspraak is. Neemt u dan contact met ons op.

De koolmonoxidemelder gaat af. Wat moet ik doen?

Koolmonoxide is erg gevaarlijk. Het is heel brandbaar en giftig. Het kan zelfs dodelijk zijn. Neem daarom direct de volgende stappen:

  • Zet alle ramen en deuren open.
  • Zet geen elektrische apparaten aan of uit (ook geen lampen).
  • Zet de kachel, geiser of het fornuis uit.
  • Verlaat hierna de woning.
  • Bel ons zo snel mogelijk via 030 - 880 33 00 voor een spoedreparatie.

De televisie-, internet of kabelaansluiting in mijn woning werkt niet. Wat kan ik doen?

Neem contact op met uw eigen provider. Zij leveren uw (digitale) televisie- of internetverbinding. 

De voordeur is opengebroken. Wie betaalt er voor de schade?

Een woning kan om verschillende redenen opengebroken zijn. Wij herstellen in alle gevallen de schade. In sommige gevallen verhalen wij de kosten voor reparatie op onze opstalverzekering. In andere gevallen betaalt u zelf de kosten voor het repareren. Bijvoorbeeld:

  • Als een hulpdienst de voordeur moet openbreken, omdat iemand vanwege ziekte uit huis gehaald moet worden. Wij betalen dan de kosten voor het repareren van de voordeur.
  • Als iemand met opzet weigert een hulpdienst binnen te laten, betaalt de bewoner zelf de kosten.
  • Als de voordeur door de politie is opengebroken vanwege een verdenking van een strafbaar feit, betaalt de huurder de kosten voor het repareren van de voordeur.

Hoe voorkom ik schimmel of vochtplekken in huis?

Schimmel en vochtplekken ontstaan vaak in natte en vochtige ruimtes, zoals de keuken en de badkamer. Neem na het douchen het water van de wandtegels af met een trekkertje. Droog de wand daarna met een handdoek.

Zorg ervoor dat u uw woning goed ventileert
Dat betekent dat u frisse lucht binnenlaat. Dat is beter voor uw gezondheid en u bespaart energie. Het kost minder energie om droge lucht te verwarmen dan vochtige lucht. In de winter is het belangrijk om te ventileren en te verwarmen tegelijkertijd. Haal schimmel weg met warm water met soda of met andere middelen zoals schimmelverwijderaar van HG.

Wij doen niets aan de behandeling van schimmel
Heeft de schimmel een andere oorzaak dan het niet goed ventileren van uw woning? Bijvoorbeeld door een lekkage? Of omdat de mechanische ventilatie in uw woning stuk is? Dan kunt u een reparatieverzoek melden.

Ik heb geen stroom. Wat kan ik doen?

U heeft een stroomstoring in uw woning. Dat is natuurlijk vervelend! Volg de stappen hieronder om tot een oplossing te komen.

Ik huur een tijdelijke woning van SSH. Hoe geef ik een reparatieverzoek door?

U kunt terecht bij SSH via 030 - 252 57 25. Of kijk voor meer informatie op de website website van de SSH.

Ik woon bij Place2BU. Met wie neem ik contact op over reparatieverzoeken?

U kunt uw reparatieverzoeken en opleverpunten niet bij Mitros melden.

Hieronder vindt u de manieren waarop u contact kunt opnemen met Place2BU.

  • Heeft u een vraag? Stuur een bericht via Whatsapp op 06 - 28 44 88 80.
  • SPOEDREPARATIE? Technische problemen die niet kunnen wachten tot de volgende werkdag: Coen Hagedoorn, bereikbaar op telefoonnummer 088 - 880 80 82. Coen Hagedoorn beoordeelt eerst telefonisch de mate van spoed.

Kan ik een naamplaatje krijgen?

Woont u in een eengezinswoning?
Dan kunt u geen naamplaatje aanvragen via Mitros. U kunt een naamplaatje bestellen bij een slotenmaker. 

Woont u in een flat of portiekwoning?
U krijgt een naamplaatje van Mitros bij een nieuw contract. Of na een grote renovatie waarbij de naamplaatjes zijn weggehaald. U krijgt een naamplaatje voor bij het bellenbord.
Woont u al bij Mitros? En hebt u geen naamplaatje gekregen of is de naam op het plaatje verkeerd? Dan kunt hier uw naamplaatje aanvragen. Wij plaatsen het plaatje zodra deze is geleverd. Dit kan soms een paar weken duren.

Kan ik een nieuw naamplaatje krijgen als de naam niet meer klopt?

Ja, dat kan. U kunt hier een nieuw naamplaatje aanvragen. Dit geldt alleen voor bewoners van een flat- of portiekwoning met een bellenbord in de algemene ruimte. 

Mijn woning zit in een Vereniging van Eigenaren (VvE). Hoe meld ik een reparatieverzoek?

U kunt uw reparatieverzoek gewoon bij ons melden. Is het een reparatieverzoek aan de buitenkant van de woning of in de gemeenschappelijke ruimte? Dan melden wij dit aan de VvE. De VvE belt u dan om een afspraak te maken. 

Voert Mitros tegen betaling extra werkzaamheden uit?

Nee, Mitros voert geen extra werkzaamheden uit tegen betaling.

Waarom beslaat dubbel glas aan de buitenkant?

Het beslaan van dubbel glas noemen we condensvorming. Condens zit vaak aan de buitenkant van het raam. Dit ontstaat als het buiten koud is en de lucht heel vochtig is. De condensvorming is het grootst in de ochtenduren tijdens het voor- en het najaar. De condens gaat vanzelf weg als de temperatuur buiten stijgt en de lucht minder vochtig is.

Wanneer besluiten jullie te repareren of te vervangen?

We proberen altijd eerst iets te repareren. Kan dat niet? Dan vervangen we het onderdeel dat stuk is. Daarbij gaan we uit van een goede, maar eenvoudige kwaliteit. We repareren of vervangen zodat uw woning heel en veilig is. We vervangen spullen niet omdat u deze niet zo mooi vindt. Bijvoorbeeld:

  • Een paar tegels in een tegelwand zijn stuk. Wij vervangen alleen de kapotte tegels. Zijn er meer dan 10 tegels kapot? Dan vervangen we de hele wand. Maar niet voor de hele badkamer.  
  • U heeft een badkamervloer van betonemaille. Maar u wilt liever een tegelvloer? De badkamervloer is nog goed en lekt niet. We vervangen de vloer daarom niet.

Wat doe ik met een reparatie in de avond of in het weekend?

Bel 030 - 880 33 00 als u niet kunt wachten tot de volgende werkdag. Bijvoorbeeld als de waterleiding of het dak erg lekt, de hoofdriolering verstopt is of als er een gaslek is. Wij verbinden u dan door naar onze meldkamer. De medewerker van de meldkamer overlegt met u wat er gaat gebeuren.

Wat is een reparatieverzoek en waar meld ik dat? ​

Een reparatieverzoek is een melding van een gebrek of een storing in uw woning. U kunt uw reparatieverzoek op 2 manieren melden. U maakt dan ook meteen een afspraak. 

  • U kunt online uw reparatieverzoek melden. U kunt uw reparatieverzoek op elk moment doen. U hoeft hiervoor niet in te loggen.
  • Via telefoon: 030 - 880 33 00. U bereikt ons tussen 9.00 en 16.00 uur.

Voor noodgevallen belt u 030 - 880 33 00. Dat kan ook buiten onze openingstijden. Wij verbinden u dan door met een speciaal noodnummer.

Wat moet ik doen als er een storing is aan de elektrische deur van een gebouw?

U meldt een storing aan de schuifdeur of elektrische deurdranger bij ons. U kunt hier uw reparatieverzoek melden. Heeft het spoed omdat het gebouw niet meer te betreden is? Bel ons dan op 030 - 880 33 00.

Vertaal deze pagina