Algemene huurvoorwaarden

U ontvangt de algemene huurvoorwaarden bij het tekenen van uw huurcontract. Hierin staan uw rechten en plichten als huurder. U vindt ze ook op deze pagina onder 'Downloads'.

Veel gevraagd over Algemene huurvoorwaarden

Hebben jullie tips om geluidsoverlast te voorkomen?

Klik op een van de onderwerpen om te zien welke tips wij hebben om uw geluidsoverlast te verminderen. 

Heeft u overlast van anderen? Klik dan hier voor informatie over hoe u dat het beste kunt oplossen of waar u dit kunt melden?

Ik ben langere tijd niet in mijn woning. Moet ik dat aan jullie laten weten?

Ja, het is belangrijk dat u dat aan ons laat weten. Het is wel de bedoeling dat u zelf uw hoofdverblijf in de woning heeft en houdt. Laat het volgende aan ons weten:

  • Wie kunnen wij bellen als er iets aan de hand is met uw woning? Bijvoorbeeld bij brand of lekkage.
  • Hoe lang bent u weg? Langer dan 3 maanden? Neem dan contact met ons op.
  • Wilt u tijdelijk iemand anders in uw woning laten wonen? Dan kunt u soms tijdelijke onderhuur aanvragen. U kunt hier uw aanvraag voor huisbewaarderschap indienen.

Mag ik huisdieren houden?

In veel gevallen mag u huisdieren houden. Het kan zijn dat er andere regels gelden voor uw huurwoning of specifiek voor u. Raadpleeg hiervoor uw huurovereenkomst. Zorg er wel voor dat de huisdieren geen overlast veroorzaken bij uw buren.

Mag ik een schotel plaatsen op mijn woning/balkon?

Dit verschilt per woning. U leest in uw huurovereenkomst of het mag bij uw woning. U dient altijd toestemming te vragen voor het plaatsen van een schotel. U vindt uw huurovereenkomst in Mijn Mitros. Kunt u het niet vinden of twijfelt u? Neem dan even contact met ons op.

Kan ik de gegevens van een huurder bij jullie opvragen?

Nee, dat kan niet. Wij geven geen gegevens over andere huurders vanwege de privacy.

Ik wil graag reclame aanbrengen aan mijn woning. Mag dat?

Nee, daar geven wij geen toestemming voor.

Staat uw vraag er niet tussen? Neem contact met ons op.

  • Chat ons

    Stel uw vraag via de chat rechtsonder op deze website en u krijgt op werkdagen tussen 8.30 uur - 17.00 uur binnen 2 minuten antwoord.

  • WhatsApp

    Stuur ons een bericht op 06 23 82 44 84. Wij helpen u binnen 2 minuten op werkdagen tussen 8.30 uur - 17.00 uur.

    WhatsApp ons