Betaalwijze

In het huurcontract staat dat u de huur voor de eerste van de maand betaalt. U kunt dit op verschillende manieren doen. De gemakkelijkste manier voor u en voor ons is betalen via een automatische incasso.

Hieronder vindt u een overzicht van de betalingswijzen die mogelijk zijn.  

Automatische incasso
Automatische incasso is een makkelijke manier van betalen. Hiermee geeft u ons toestemming het huurbedrag maandelijks van uw rekening af te schrijven. U betaalt altijd op tijd en hoeft zelf niets meer te doen.

Betaalemail
Wilt u de huurbetaling zelf blijven doen? Dan is betalen via Betaalemail mogelijk. Betaalemail is een digitale acceptgiro, die u maandelijks ontvangt per e-mail. Met een paar muisklikken, betaalt u snel en gemakkelijk via iDEAL.

Veel gevraagd over Betaalwijze

Op welke manieren kan ik de huur betalen?

Algemeen

U kunt uw huur betalen op de volgende manieren:

  • Via automatische incasso. U kunt hier uw Betaalwijze aanpassen.
  • Via iDeal. U logt in via Mijn Mitros.
  • Via internetbankieren. Vermeld dan uw klantnummer (KLA-nummer) en adres.
  • Via bankoverschrijving op ons bankrekeningnummer NL28INGB0668690550. Vermeld uw klantnummer (KLA-nummer), adres en maand waarvoor u betaalt.
  • Via Betaalemail (digitale acceptgiro). U kunt hier uw Betaalwijze aanpassen.

U kunt de huur niet contant betalen of pinnen.

Let op: stelt u zelf een maandelijkse overschrijving in bij uw bank? Pas dan het bedrag aan als uw huurprijs verandert. Bijvoorbeeld bij de jaarlijkse huurverhoging in juli.

Kan ik de afschrijfdatum van mijn automatische incasso wijzigen?

Algemeen

Ja, dat kan. U kunt ervoor kiezen om de huur op de 1e, 22e, 25e of 28e van de maand af te laten schrijven. U betaalt de huur altijd vooruit.

U kunt hier uw Betaalwijze aanpassen.

Ik heb geen Betaalemail ontvangen. Kan de Betaalemail opnieuw verzonden worden?

Algemeen

Ja, wij kunnen u een nieuwe Betaalemail sturen. Neemt u hiervoor contact met ons op.
Om de Betaalemail te versturen, hebben wij uw juiste e-mailadres nodig.

De automatische afschrijving van mijn huur is niet goed gegaan. Wat kan ik doen?

Algemeen

Vraag aan uw bank waarom de automatische afschrijving niet goed ging. Er kunnen verschillende redenen zijn. Ook moet u de huur op een andere manier aan ons betalen:

  • Maak zelf de huur over op ons bankrekeningnummer NL28INGB0668690550. Vermeld uw klantnummer (KLA-nummer), adres en maand waarvoor u betaald.
  • Betaal het huurbedrag via Mijn Mitros. Dit kan met iDEAL.

Ik wil mijn betaalwijze veranderen. Hoe geef ik dat door?

Algemeen

U kunt een nieuwe betaalwijze aanvragen of wijzigen:

  • Wilt u per automatische incasso betalen?
    U kunt hier uw Betaalwijze aanpassen.
    Als wij uw aanvraag vóór de 17e van de maand krijgen, schrijven wij de volgende maand uw huur af. Krijgen wij uw aanvraag na de 17e? Dan betaalt u nog eenmaal de huur zoals u gewend bent.

  • Wilt u per Betaalemail betalen?
    U kunt hier uw Betaalwijze aanpassen.

Zodra wij uw gegevens hebben aangepast, sturen wij u een bevestiging (per e-mail).

Hoe geef ik mijn nieuwe bankrekeningnummer aan jullie door?

Algemeen

Dat kunt u hier aan ons doorgeven via Betaalwijze aanpassen.

Wat is een Betaalemail en hoe werkt het?

Algemeen

Betaalemail is een digitale acceptgiro. Dit is eigenlijk hetzelfde als een papieren acceptgiro. U ontvangt dit betaalverzoek per e-mail in uw inbox en kunt u direct en veilig betalen via uw online bankomgeving. U leest in het stappenplan meer informatie over het gebruik van Betaalemail.

U kunt een Betaalemail van Mitros herkennen aan de volgende punten:

  • Het logo van Mitrosis altijd duidelijk zichtbaar.
  • U ontvangt een Betaalemail altijd rechtstreeks van Mitros.
  • een Betaalemail is geen directe link naar iDEAL; u komt eerst op de pagina van Betaalemail van Mitros. Vanaf deze pagina kiest u met welke bank u wilt betalen.

Als u geen toegang tot internet heeft, dan kunt u de huur automatisch laten afschrijven door Mitros. Neem hiervoor contact met ons op of vraag het invulformulier aan via Mijn Mitros.

Wat is een IBAN?

Algemeen

Een IBAN is een rekeningnummer. U vindt uw IBAN op uw pinpas. Ook kunt u uw IBAN terugvinden via internetbankieren. IBAN staat voor International Bank Account Number. Het bestaat uit een aantal cijfers, letters en uw (oude) bankrekeningnummer.

Kan ik een Betaalemail doorsturen naar iemand die namens mij de huur betaalt?

Algemeen

Ja, de betaalemail gaat in zijn geheel naar de nieuwe ontvanger, met de juiste betaalstatus. Het dynamische betaalstrookje voorkomt dat de ontvanger van een betaalemail dubbel betaalt. Als een van de twee ontvangers (de eerste of tweede ontvanger) betaalt, toont de betaalemail bij beide ontvangers de status 'betaald'.

Staat uw vraag er niet tussen? Neem contact met ons op.

  • Chat ons

    Stel uw vraag via de chat rechtsonder op deze website en u krijgt op werkdagen tussen 8.30 uur - 17.00 uur binnen 2 minuten antwoord.

  • WhatsApp

    Stuur ons een bericht op 06 23 82 44 84. Wij helpen u binnen 2 minuten op werkdagen tussen 8.30 uur - 17.00 uur.

    WhatsApp ons