Contact met Mitros

1 op de 5 mensen in Utrecht en Nieuwegein woont in een huis van Mitros.

De stad draait om mensen. Wij kiezen ervoor om er te zijn voor de mensen met lage inkomens. Dit is een verantwoordelijkheid die wij niet licht nemen. Wij willen een goede verhuurder zijn die werkt aan de tevredenheid van onze huurders.

Veel gevraagd over Contact met Mitros

Hoe kom ik in contact met mijn buurtbeheerder?

Weten wie uw buurtbeheerder is en wat hij of zij doet? Hier vindt u de contactgegevens van uw buurtbeheerder.

Ik wil graag chatten met een medewerker. Kan dat?

Ja, dat kan. Wanneer u rechts onder in de pagina op het chatvenster klikt, kunt u uw vraag stellen. Daarna zullen er vragen verschijnen die lijken op die van u. Staat uw vraag er niet tussen of is deze nog niet beantwoord? Klik dan op 'chat met een medewerker' en vul uw gegevens in. Op werkdagen tussen 8.30 uur en 17.00 uur krijgt u binnen 2 minuten antwoord.

U kunt ook een Whatsapp-gesprek starten door ons een bericht te sturen op 06 23 82 44 84. Ook hier krijgt u op werkdagen tussen 8.30 uur en 17.00 uur binnen 2 minuten antwoord.

Komt u er niet uit? Op werkdagen van 9.00 uur tot 12.30 uur kunt u ons bellen op 030 880 3300.

Ook kunt u het contactformulier invullen. Dan krijgt u binnen 3 dagen antwoord.

Wat is een reparatieverzoek en waar meld ik dat? ​

Een reparatieverzoek is een melding van een gebrek of een storing in uw woning. U kunt uw reparatieverzoek op 2 manieren melden. U maakt dan ook meteen een afspraak. 

  • U kunt online uw reparatie melden. U kunt uw reparatieverzoek op elk moment doen. Dit kan met uw postcode en huisnummer of met uw Mijn Mitros-account. 
  • Via telefoon: 030 - 880 33 00. U bereikt ons tussen 9.00 en 12.30 uur.

Voor noodgevallen belt u 030 - 880 33 00. Dat kan ook buiten onze openingstijden. Wij verbinden u dan door met een speciaal noodnummer.

Kan ik bezwaar maken tegen de jaarlijkse huurverhoging?

Ja, dat kan. Elk jaar kunt u tussen 1 mei en 1 juli bezwaar maken tegen de jaarlijkse huurverhoging. In deze periode kunt u uw bezwaar online doorgeven. Vóór 1 mei en na 1 juli kunt u geen bezwaar meer maken.

Wilt u weten of u een geldige reden hebt om bezwaar te maken?
U leest alle redenen voor het maken van bezwaar op de website van de Rijksoverheid

Heb ik toestemming nodig om zelf aanpassingen in mijn woning te doen?

Soms hebt u toestemming nodig om een aanpassing te doen in uw woning. Dit gaat vaak om grotere aanpassingen. Deze eisen stellen we om uw veiligheid en die van uw buren voorop te stellen. En om overlast naar omwonenden tegen te gaan. Per aanpassing kunnen de voorwaarden verschillen. Als u een aanvraag indient, leest u welke voorwaarden op het moment gelden voor de aanpassing die u wilt doen.

Als u de woning in de toekomst verlaat, beoordelen wij of de aanpassing mag achterblijven in de woning of dat u de aanpassing moet verwijderen.

Voorbeelden van aanpassingen waar u toestemming voor moet aanvragen:

  • Vloerafwerking (het leggen van parket, laminaat of plavuizen)
  • Wandafwerking  (aanbrengen van granol, stucwerk of tegelwerk)
  • Plafond (aanbrengen van gipsplaten)
  • Keukeninrichting (plaatsen van een niet-standaard keukenblok of aanrecht)
  • Het aanbrengen van een aanbouw of uitbouw
  • Het plaatsen van een overkapping
  • Verwijderen van de schouw
  • Het plaatsen van zonnepanelen.

U kunt hier een aanvraag voor aanpassingen in of aan uw woning indienen.

Wie is verantwoordelijk voor het onderhoud van mijn woning of kamer?

Wij zijn als verhuurder verantwoordelijk voor een groot deel van het onderhoud van uw woning of kamer. Er is ook onderhoud dat u zelf moet uitvoeren. U leest het in het OnderhoudsABC.

Met een onderhoudsabonnement kunt u ervoor kiezen om meer kleine reparaties door ons uit te laten voeren. Hier leest u welke reparaties wij voor u doen als u een onderhoudsabonnement heeft.

Op de website van de Rijksoverheid vindt u ook een overzicht van al het onderhoud. En wie het uitvoert als er iets stuk is. Dit overzicht is samengesteld op basis van het Besluit kleine herstellingen. In dit besluit staat wie er volgens de wet verantwoordelijk is voor welk onderdeel in of om uw woning of kamer: uzelf of de verhuurder.

Staat uw vraag er niet tussen? Neem contact met ons op.

  • Chat ons

    Stel uw vraag via de chat rechtsonder op deze website en u krijgt op werkdagen tussen 8.30 uur - 17.00 uur binnen 2 minuten antwoord.

  • WhatsApp

    Stuur ons een bericht op 06 23 82 44 84. Wij helpen u binnen 2 minuten op werkdagen tussen 8.30 uur - 17.00 uur.

    WhatsApp ons