Herhuisvesting

Als uw woning wordt gesloopt kunt u niet in uw woning kunt blijven. Mitros zorgt dan voor mogelijkheden zodat u (tijdelijk) kunt verhuizen naar een andere woning.

Veel gevraagd over Herhuisvesting

Ik heb zelf een woning gevonden. Krijg ik een verhuiskostenvergoeding?

Ja, u krijgt een verhuiskostenvergoeding als u voldoet aan het sociaal plan. Wij beschrijven voor de sloop alle rechten en plichten voor u als huuder in een sociaal plan voor uw project. Wilt u meer informatie? Neem dan contact met ons op. Daarnaast moet uw huur opgezegd zijn voordat wij de verhuiskostenvergoeding aan u overmaken. 

Wanneer krijg ik een verhuiskostenvergoeding?

U krijgt een verhuiskostenvergoeding als u voldoet aan de voorwaarden van het sociaal plan. De overheid bepaalt de hoogte van de verhuiskostenvergoeding. De vergoeding verandert elk jaar. Kijk voor meer informatie op de website van de Rijksoverheid.

U krijgt de verhuiskostenvergoeding in delen betaald.

Let op: is er sprake van een huurachterstand? Dan verrekenen wij de verhuiskostenvergoeding eerst met de huur die u achterloopt. Blijft er een bedrag over? Dan krijgt u het bedrag uitbetaald op het rekeningnummer dat bij ons bekend is. 

Wat als ik voor de verhuisdatum geen andere woning gevonden heb?

U heeft genoeg tijd om een woning te vinden. U hoeft dit niet alleen te doen. Een projectconsulent helpt u daarbij. 

Hoe krijg ik een andere woning als mijn woning gesloopt wordt?

U krijgt voorrang bij het vinden van een andere woning. Ook is er een spreekuur in uw buurt over verhuizen. Wij beschrijven voor de sloop alle rechten en plichten van de huurders in een sociaal plan. Wilt u meer informatie? Neem dan contact met ons op. 

Wat is een sociaal plan?

In het sociaal plan beschrijven wij de rechten en plichten van de (ver)huurder. Zo heeft u zekerheid als uw woning gesloopt wordt. U leest bijvoorbeeld over de hoogte van de verhuiskostenvergoeding. De inhoud van het sociaal plan wordt per project afgestemd.