Naar hoofdnavigatiemenu Naar hoofdinhoud

Huurbeleid

Mitros heeft te maken met een jaarlijks vastgesteld huurbeleid. Hierin staan afspraken over het verhogen van de huur.
De overheid stelt jaarlijks vast met welk percentage de huren maximaal mogen stijgen.

Wij verhogen de huur bij:

  • de jaarlijkse huurverhoging
  • een individuele woningverbetering (het aanbrengen van centrale verwarming of isolatieglas)
  • intrek van een nieuwe huurder in een leeggekomen woning.

Huurwoningen toewijzen
Mitros moet 90 procent van de leeggekomen sociale huurwoningen toewijzen aan mensen met een inkomen tot € 39.055.

Liberalisatiegrens en aftoppingsgrenzen
De liberalisatiegrens (de grens die bepaalt of een woning in de sociale of vrije sector valt) is € 737,14. Dit bedrag is ook de maximale huurgrens om in aanmerking te komen voor huurtoeslag.

Vraag en antwoord

Ik heb borg betaald voor mijn huurwoning. Krijg ik de borg terug als ik de huur opzeg?

Hebt u borg betaald? Dan maken wij het bedrag aan u over als u de huur opzegt.

Niet iedereen heeft borg betaald bij het aangaan van de huurovereenkomst. Soms komt het voor dat er in het verleden borg aan Mitros is betaald. Het gaat om huurovereenkomsten die vóór 1980 zijn aangegaan. Ook komt het soms voor bij nieuwbouwwoningen van nu. 

Twijfelt u of u borg hebt betaald? Neem dan contact met ons op. De afdeling Klantenadministratie kan u meer vertellen.