Verlies ik mijn inschrijfjaren bij WoningNet als ik van woning ruil?
Algemeen
Nee, u verliest uw inschrijfjaren niet. Uw inschrijfjaren blijven behouden.
Om in aanmerking te komen voor een woning van Mitros, moet u ingeschreven staan bij WoningNet. Op de website van WoningNet vindt u het actuele woningaanbod.
Nee, u verliest uw inschrijfjaren niet. Uw inschrijfjaren blijven behouden.
Dat kunnen we helaas niet voorspellen. Dit hangt af van de wijk en de soort woning die u zoekt. Op de website van WoningNet ziet u bij de toegewezen woningen hoeveel inschrijftijd de persoon had die de woning kreeg toegewezen. Dat geeft een beeld van de tijd die u ingeschreven moet staan om een woning te krijgen.
Door de signalering kunt u geen woningen meer bekijken op de website van WoningNet. Als u een signalering op uw registratie heeft, dan heeft u hier bericht van gehad.
Voor vragen kunt u terecht bij de woningcorporatie waar u gehuurd heeft. (Eén van) de vorige verhuurder(s) heeft de signalering doorgegeven aan WoningNet.
Wilt u uw naam, geslacht of geboortedatum aanpassen? Neem dan contact op met WoningNet via 0900 - 260 00 00. Zij passen dit voor u aan. U kunt andere gegevens zelf aanpassen door in te loggen op de website van WoningNet. Zorg dat uw gegevens goed vermeld staan op uw inschrijving in WoningNet. Het is belangrijk dat uw gegevens kloppen. U krijg dan het passend aanbod te zien. En uw gegevens moeten kloppen op het moment dat u een woning gaat huren.
U kunt zich niet bij Mitros inschrijven voor een nieuwbouwwoning. Het aanbod van nieuwbouwwoningen vindt u op de website van WoningNet. U kunt daar reageren op een nieuwbouwproject. Voor meer informatie over nieuwbouwprojecten van Mitros kunt u op onze website terecht op de pagina met nieuwbouwprojecten. U kunt ook contact met ons opnemen.
Hackers misbruiken de naam van veel organisaties om phishing e-mails te versturen. Zo kan het ook voorkomen dat u een phishing-e-mail of phishing-sms uit naam van WoningNet ontvangt. Daarom heeft WoningNet een video gemaakt om u alles te vertellen over hoe u phishing herkent en wat u kunt doen als u zo'n bericht ontvangt. Zo blijven we allemaal veilig online.
Uw inschrijving kan om verschillende redenen geblokkeerd zijn. Bijvoorbeeld omdat u een definitieve aanbieding heeft voor een woning. U kunt ook een blokkade krijgen omdat u niet reageerde op een woningaanbieding. Ook als u in het verleden overlast hebt veroorzaakt bij een (andere) woningcorporatie of als u een huurachterstand heeft, kan er een blokkade ontstaan. Neemt u voor meer informatie contact op met WoningNet via 0900 - 260 00 00.
U kunt zich uitschrijven via de website van WoningNet.
U wordt automatisch uitgeschreven als u een woning accepteert. Stond u met 2 personen op een huurcontract en stond u beiden ingeschreven? Dan vervallen beide inschrijvingen. Schrijft u zich binnen 1 jaar na de uitschrijving weer als woningzoekende in? Dan krijgt u weer 75% van uw inschrijftijd terug. U wordt ook uitgeschreven als u de inschrijfkosten of verlengingskosten niet betaalt.
Heb je interesse in wonen bij Place2BU? Ben jij minimaal 23 en maximaal 35 jaar en verdien je niet meer dan € 40.765,- per jaar? (prijspeil 2022) Dan kun je hier inschrijven voor Place2BU. Om kans te maken op een studio moet je ingeschreven staan bij WoningNet. Daarnaast is het belangrijk dat je het motivatieformulier invult. Aan de hand van jouw antwoorden zal de toelatingscommissie uitnodigingen versturen voor een motivatiegesprek. Na het gesprek kan een studio aan jou worden toegewezen.
U kunt een klacht indienen bij de woningcorporatie die de signalering heeft doorgegeven aan WoningNet. U kunt alleen bezwaar maken tegen het registreren van de signalering.
Huurde u bij Mitros?
Dan kunt u hier uw klacht melden.
Heeft u een klacht ingediend en komt u er niet uit met de woningcorporatie waar u een woning huurde?
Dan kunt u in beroep gaan bij de Klachtencommissie. Meer informatie kunt u vinden op de website van de Klachtencommissie.
Bij nieuwbouwwoningen bieden we meer dan 1 woning in één keer aan. We doen dat per type woning. Dat is anders dan normaal. Normaal bieden we 1 woning aan, op 1 adres.
Wilt u reageren op één van deze nieuwbouwwoningen? Reageren op een nieuwbouwwoning gaat zo:
Bij nieuwbouw relevante informatie in de verhuurbrochure te vinden is.
Stel uw vraag via de chat rechtsonder op deze website en u krijgt op werkdagen tussen 8.30 uur - 17.00 uur binnen 2 minuten antwoord.
Stuur ons een bericht op 06 23 82 44 84. Wij helpen u binnen 2 minuten op werkdagen tussen 8.30 uur - 17.00 uur.
WhatsApp ons