Isolatieglas

Om uw woning te verbeteren kunt u isolatieglas laten plaatsen. Dat kunt u bij ons aanvragen. Wij kijken dan of de woning geschikt is voor isolatieglas. Na het plaatsen van isolatieglas gaat uw huur iets omhoog, maar u bespaart ook op uw energiekosten.

Klik op de gele knop ‘isolatieglas aanvragen’ om deze woningverbetering aan te vragen.

Veel gevraagd over Isolatieglas

Kan ik isolatieglas in mijn woning krijgen?

Ja, vaak kunnen wij isolatieglas plaatsen. U kiest altijd voor het laten vervangen van alle ruiten in uw woning die nog niet van isolatieglas zijn. Heeft uw woning in totaal 11 ruiten, waarvan er 3 al isolatieglas zijn? Dan dient u een aanvraag in voor de 8 overgebleven ruiten. U kunt hier een aanvraag voor isolatieglas indienen

Soms kunnen wij geen isolatieglas plaatsen. Dat geldt in elk geval in de volgende gevallen:

  • bij kamers en studio's, bergingen of garages
  • als uw woning gesloopt wordt
  • als uw woning een monumentaal pand is

Ik heb een huurverhoging door woningverbetering. Hoe werkt dat?

Na het plaatsen van isolatieglas of een centrale verwarming betaalt u soms meer huur. De hoogte van de huurverhoging bepalen wij zo:

  • Voor isolatieglas is de huurverhoging €1,03 per ruit per maand. Het maakt niet uit hoe groot de ruit is.
  • Voor centrale verwarming is de huurverhoging €25,-- per maand

U betaalt de huurverhoging vanaf de 1e van de maand nadat het isolatieglas of de centrale verwarming geplaatst is.

Hoe lang duurt het voordat ik isolatieglas in mijn woning krijg?

Het duurt ongeveer 3 maanden vanaf het moment dat u uw aanvraag indient tot aan het plaatsen van het isolatieglas. Dit kunt u verwachten:

  • Een medewerker van Mitros keurt uw aanvraag goed (of wijst deze af als daar een reden voor is)
  • Bij goedkeuring maakt de glaszetter met u een afspraak voor het opmeten van de ruiten in uw woning
  • Het glas wordt besteld (levertijd ca. 6 weken)
  • Zodra het glas geleverd is, maakt de glaszetter met u een afspraak voor het plaatsen van het isolatieglas.