Onderhoudsabc

Samen zorgen we voor een fijne woning. Natuurlijk gaat er af en toe iets stuk of moet er bijvoorbeeld geschilderd worden. Het kleine onderhoud aan uw woning moet u dan zelf doen. Bijvoorbeeld een reparatie aan uw sloten of stopcontacten. Precies weten wij altijd voor u doen, wat u zelf moet doen en wat wij extra voor u kunnen doen wanneer u een onderhoudsabonnement heeft? U leest het in het OnderhoudsABC.

Wilt u dat wij meer reparaties voor u uitvoeren?
Met het onderhoudsabonnement komen we voor méér reparaties bij u langs. U kunt het abonnement afsluiten voor € 5,- per maand. Hier leest u welke reparaties wij voor u doen als u een onderhoudsabonnement heeft.

Veel gevraagd over Onderhoudsabc

Ik heb een reparatie gemeld. Waar zie ik de afspraak die ik gemaakt heb?

Heeft u online een reparatieverzoek gemeld?
Dan krijgt u een bevestiging van uw afspraak op het door u ingevulde e-mailadres.
Hebt u een account voor Mijn Mitros? Dan kunt u uw afspraak online bekijken. Logt u hiervoor in en kijk bij 'Mijn Berichten'.

Heeft u telefonisch een reparatieverzoek gemeld?
Wij hebben u tijdens het gesprek naar een e-mailadres gevraagd,
U krijgt een bevestiging van uw afspraak op het door u doorgegeven e-mailadres.

Heeft u geen e-mailadres doorgegeven? Maar heeft u wel een account voor Mijn Mitros?
Dan kunt u online uw afspraak bekijken. Log hiervoor in via Mijn Mitros en kijk bij 'Mijn Berichten'.

Hebt u geen e-mailadres doorgegeven? En heeft u geen account voor Mijn Mitros?
Dan kijken wij voor u na wanneer uw afspraak is. Neem contact met ons op door bijvoorbeeld en chatbericht te sturen. Een collega van ons geeft de tijd van de gemaakte afspraak aan u door. 

Wie is verantwoordelijk voor het onderhoud van mijn woning of kamer?

Wij zijn als verhuurder verantwoordelijk voor een groot deel van het onderhoud van uw woning of kamer. Er is ook onderhoud dat u zelf moet uitvoeren. U leest het in het OnderhoudsABC.

Met een onderhoudsabonnement kunt u ervoor kiezen om meer kleine reparaties door ons uit te laten voeren. Hier leest u welke reparaties wij voor u doen als u een onderhoudsabonnement heeft.

Op de website van de Rijksoverheid vindt u ook een overzicht van al het onderhoud. En wie het uitvoert als er iets stuk is. Dit overzicht is samengesteld op basis van het Besluit kleine herstellingen. In dit besluit staat wie er volgens de wet verantwoordelijk is voor welk onderdeel in of om uw woning of kamer: uzelf of de verhuurder.

Wat is het onderhoudsabonnement?

Met het onderhoudsabonnement komen wij ook voor kleine reparaties bij u langs. Denk bijvoorbeeld aan een lekkende kraan of een loszittende deurklink. 

Er zijn drie voorwaarden:

  • U kunt het onderhoudsabonnement afsluiten voor € 5,- per maand.
  • De looptijd van het abonnement is minimaal 1 jaar.
  • Na een jaar is het abonnement maandelijks opzegbaar.

Lid worden? Hier kunt u het onderhoudsabonnement aanvragen.

Als u geen lid bent van het onderhoudsabonnement, komen wij niet langs voor de reparaties die onder dit abonnement vallen.

Kan ik altijd een onderhoudsabonnement aanvragen?

In de meeste gevallen kunt u een onderhoudsabonnement aanvragen. In een aantal gevallen kan dit niet:

Huurt u een kamer? Dan kunt u het onderhoudsabonnement aanvragen. De kosten worden dan van 1 huurcontract afgeschreven.

Regelt iemand anders uw financiën? Laat deze persoon dan contact met ons opnemen. Hij/zij kan dan het abonnement voor u afsluiten.”

Staat uw vraag er niet tussen? Neem contact met ons op.

  • Chat ons

    Stel uw vraag via de chat rechtsonder op deze website en u krijgt op werkdagen tussen 8.30 uur - 17.00 uur binnen 2 minuten antwoord.

  • WhatsApp

    Stuur ons een bericht op 06 23 82 44 84. Wij helpen u binnen 2 minuten op werkdagen tussen 8.30 uur - 17.00 uur.

    WhatsApp ons