Opleverklachten na contracttekening

Na de contracttekening van uw nieuwe woning kan het zijn dat u reparatieverzoeken heeft die u niet eerder waren opgevallen tijdens bijvoorbeeld de bezichtiging. Of het zijn reparaties die al verholpen hadden moeten zijn voordat u de sleutel ontving. Deze reparatieverzoeken noemen wij 'opleverklachten' en kunt u aan ons doorgeven. 

Veel gevraagd over Opleverklachten na contracttekening

Wat is een opleverklacht?

We doen ons best om een nette woning aan u op te leveren waarbij al het nodige is gerepareerd. Het kan natuurlijk voorkomen dat u toch nog dingen tegenkomt nadat u de sleutel van ons hebt ontvangen. Dit noemen wij 'opleverklachten' of 'mutatieklachten'. U kunt deze bij ons melden in de 1e maand nadat u de huurovereenkomst tekende. Neem hiervoor contact met op met uw Verhuurmakelaar. Na de 1e maand kunt u online een reparatie melden.

Ik ruil van woning. Wat gebeurt er als de nieuwe woning schade heeft?

We doen altijd ons best om u een schadevrije woning aan te bieden. Daarom inspecteert onze Verhuurmakelaar de woning van tevoren. Hij of zij bepaalt dan wat er gerepareerd moet worden. Als u de huurovereenkomst tekent, gaat u akkoord met de woning zoals die op dat moment is. Komt u toch nog schade tegen in de 1e maand? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op of met uw Verhuurmakelaar. Na de 1e maand kunt u online uw reparatie melden.

Hoe geef ik een opleverklacht door?

Een opleverklacht geeft u in de 1e maand nadat u de huurovereenkomst tekende direct door aan uw Verhuurmakelaar of Verhuuradviseur. Dit is de medewerker die met u de oplevering heeft gedaan. U kunt ook contact met ons opnemen. 

Ik heb niet alle sleutels van de raamboompjes. Wat kan ik doen?

De sleutels van de raamboompjes zijn allemaal hetzelfde. U heeft dus aan 1 sleutel genoeg. Heeft u helemaal geen sleutel? Dan doet u het volgende:

  • Als u een nieuwe huurder bent. Dan geeft u binnen 1 maand aan dat u geen sleutel heeft.
  • Als u al een huurder was. Dan zorgt u er zelf voor dat u een nieuw raamboompje of nieuwe sleutel krijgt.

Staat uw vraag er niet tussen? Neem contact met ons op.

  • Chat ons

    Stel uw vraag via de chat rechtsonder op deze website en u krijgt op werkdagen tussen 8.30 uur - 17.00 uur binnen 2 minuten antwoord.

  • WhatsApp

    Stuur ons een bericht op 06 23 82 44 84. Wij helpen u binnen 2 minuten op werkdagen tussen 8.30 uur - 17.00 uur.

    WhatsApp ons