Naar hoofdnavigatiemenu Naar hoofdinhoud

Opleverklachten na contracttekening

Na de contracttekening van uw nieuwe woning kan het zijn dat u reparatieverzoeken heeft die u niet eerder waren opgevallen tijdens bijvoorbeeld de bezichtiging. Of het zijn reparaties die al verholpen hadden moeten zijn voordat u de sleutel ontving. Deze reparatieverzoeken noemen wij 'opleverklachten' en kunt u aan ons doorgeven. 

Vraag en antwoord

Ik ruil van woning. Wat gebeurt er als de nieuwe woning schade heeft?

We doen altijd ons best om u een schadevrije woning aan te bieden. Daarom inspecteert onze vastgoedbeheerder de woning van tevoren. Hij bepaalt dan wat er gerepareerd moet worden en wie dat betaalt. Als u de huurovereenkomst tekent, gaat u akkoord met de woning zoals die op dat moment is. Komt u toch nog schade tegen in de 1e maand? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op. Na de 1e maand kunt u online uw reparatieverzoek melden.

Wat is een opleverklacht?

We doen ons best om een nette woning aan u op te leveren waarbij al het nodige is gerepareerd. Het kan natuurlijk voorkomen dat u toch nog dingen tegenkomt nadat u de sleutel van ons hebt ontvangen. Dit noemen wij 'opleverklachten' of 'mutatieklachten'. U kunt deze bij ons melden in de 1e maand nadat u de huurovereenkomst tekende. Neem hiervoor contact met ons op. Na de 1e maand kunt u online een reparatieverzoek melden.

Hoe geef ik een opleverklacht door?

Een opleverklacht geeft u in de 1e maand nadat u de huurovereenkomst tekende direct door aan uw vastgoedbeheerder. Dit is de medewerker die met u de contracttekening in de woning of op het kantoor van Mitros heeft gedaan. U kunt ook contact met ons opnemen.