Overname warmtelevering

Mitros heeft in het verleden aan Eneco gevraagd om de levering van warmte te verzorgen en de jaarlijkse rekeningen aan huurders te versturen. Eneco wil dit niet meer doen. Mitros zal daarom zelf weer de rekeningen aan huurders te versturen.

Veel gevraagd over Overname warmtelevering

Wat is de reden dat Mitros de levering van warmte overneemt?

Mitros heeft in het verleden aan Eneco gevraagd om de levering van warmte te verzorgen en de jaarlijkse rekeningen aan huurders te versturen. Eneco wil dit niet meer doen en heeft aan Mitros gevraagd zelf de rekeningen weer aan huurders te versturen. 

Ga ik meer betalen voor de warmte?

Nee, u gaat niet meer betalen. U gaat iets minder vastrecht betalen en 1 GigaJoule warmte is ook iets goedkoper. Wij kunnen de warmte namelijk groot inkopen bij Eneco tegen een lagere prijs. De prijzen van warmte vindt u hier op onze website. 

Waarom kan ik niet zelf mijn warmteleverancier kiezen?

Uw gebouw heeft 1 aansluiting voor warmte. Mitros betaalt de rekening voor deze warmte aan Eneco. Wij kunnen niet overstappen naar een andere leverancier, omdat de enige is die stadsverwarming aanbiedt. 

Hoe is het voorschot bepaald?

heeft Mitros advies gegeven over hoe hoog uw voorschot ongeveer moet zijn. Dit voorschot betaalt u maandelijks aan Mitros en zit in uw huurprijs. 

Wanneer krijg ik de jaarlijkse afrekening van Mitros?

Alle huurders bij Mitros krijgen een afrekening voor de periode van 1 september tot en met 31 augustus.

Uw 1e afrekening gaat over de periode van 1 januari tot en met 31 augustus 2018. De afrekening krijgt u eind 2019/begin 2020. Daarna krijgt u elk jaar weer een afrekening van 1 september tot en met 31 augustus. 

Vanaf wanneer betaal ik voor de warmte aan Mitros?

U betaalt vanaf 1 september 2018 een voorschot aan Mitros. U ontvangt hiervoor een bevestigingsbrief van Eneco.

Staat uw vraag er niet tussen? Neem contact met ons op.

  • Chat ons

    Stel uw vraag via de chat rechtsonder op deze website en u krijgt op werkdagen tussen 8.30 uur - 17.00 uur binnen 2 minuten antwoord.

  • WhatsApp

    Stuur ons een bericht op 06 23 82 44 84. Wij helpen u binnen 2 minuten op werkdagen tussen 8.30 uur - 17.00 uur.

    WhatsApp ons