Sloop

Wij willen graag dat onze woningen bij deze tijd passen. Daarom vernieuwen wij wijken en onderhouden wij onze woningen. Soms betekent dat ook dat wij woningen moeten slopen. Wordt uw woning gesloopt? Wij gaan daarover op tijd met u in gesprek. Wij begrijpen dat dit vervelend voor u is. Het kan betekenen dat u tijdelijk moet verhuizen. Daarom regelen wij het zo goed mogelijk voor u. U krijgt bijvoorbeeld hulp van ons bij het vinden van een nieuwe of tijdelijke woning. Of u krijgt een verhuiskostenvergoeding.

Veel gevraagd over Sloop

Mijn woning wordt gesloopt en ik heb de huur opgezegd. Wat gebeurt er met de woning tot aan de sloop?

U hoort tijdens de inspectie hoe u de woning moet achterlaten. Ook ontvangt u een brief bij uw huuropzegging.

Waarom slopen jullie woningen en bouwen jullie er nieuwe voor terug?

Mitros sloopt niet graag een woning omdat dit voor bewoners een grote ingreep is en vaak erg duur is. Toch zal Mitros soms woningen slopen omdat de woningen niet voldoen aan de kwaliteitseisen en bouweisen. We kijken altijd eerst of een woning gerenoveerd kan worden. Als een renovatie te duur wordt en de woning te weinig kwaliteit oplevert door de renovatie, dan kan sloop met nieuwbouw een betere keuze zijn. We kijken bij het nieuwbouwplan dan ook of we méér sociale huurwoningen kunnen terugbouwen dan eerst stonden.

Staat uw vraag er niet tussen? Neem contact met ons op.

  • Chat ons

    Stel uw vraag via de chat rechtsonder op deze website en u krijgt op werkdagen tussen 8.30 uur - 17.00 uur binnen 2 minuten antwoord.

  • WhatsApp

    Stuur ons een bericht op 06 23 82 44 84. Wij helpen u binnen 2 minuten op werkdagen tussen 8.30 uur - 17.00 uur.

    WhatsApp ons