Warmte-koudeopslag

In uw huis wordt koeling, verwarming en warm water geregeld via een collectief systeem. Uw woning heeft geen centrale verwarmingsketel of een andere warmtebron. Uw woongebouw heeft een warmte-koude-opslag systeem (WKO). De techniek wordt gebruikt om uw huis te verwarmen of te koelen. De woningen worden verwarmd door een WKO-systeem met vloerverwarming.

In de zomer stopt het systeem warmte in de grond. In de winter gebruikt het systeem deze warmte om de woning te verwarmen. Ook stopt het dan de kou in de grond om in de zomer te kunnen koelen. Is er een grote vraag naar warmte in de winter? Dan schakelen we een gasketel in om de pieken op te vangen.

Veel gevraagd over Warmte-koudeopslag

Welke gebouwen maken gebruik van warmte-koudeopslag?

Mitros op dit moment vier woongebouwen met een installatie voor warmte-koudeopslag.

Het gebouw waar ik ga wonen gebruikt warmte-koudeopslag (WKO). Hoe meld ik me aan voor een contract?

U sluit een contract voor warmte-koudeopslag af bij Zon Energie of Vaanster. De wooncomplexen De Gravin, De Bouwmeester en De Dichter worden beheerd door Zon Energie. Het Stadskwartier wordt beheerd door Vaanster.

De vastgoedbeheerder zal u er, bij de contracttekening van uw nieuwe woning, op wijzen dat u zich moet aanmelden bij de leverancier. U ontvangt van de leverancier een overeenkomst en extra informatie over het systeem van warmte-koudeopslag. Zowel de vertrekkende huurder als de nieuwe huurder geeft de meterstanden door aan de leverancier. De huurder is hier zelf verantwoordelijk voor.

Ik heb geen warm water via WKO in mijn gebouw. Waar kan ik dit melden?

De wooncomplexen De Gravin, De Bouwmeester en De Dichter worden beheerd door Zon Energie. Zon Energie is te bereiken via de website van Zon Energie of via telefoonnummer 0226 – 45 08 85.

Het wooncomplex Het Stadskwartier wordt beheerd door Vaanster. Te bereiken via de website van Vaanster of via telefoonnummer 0900 - 82 267 837.

Ik heb de huur opgezegd. Zeggen jullie het contract met Zon Energie of Vaanster op of moet ik dit zelf doen?

U moet zelf het contract met Zon Energie of Vaanster opzeggen. Geef ook de meterstanden aan hen door. Zo kunnen zij voor u de eindafrekening opstellen.

Staat uw vraag er niet tussen? Neem contact met ons op.

  • Chat ons

    Stel uw vraag via de chat rechtsonder op deze website en u krijgt op werkdagen tussen 8.30 uur - 17.00 uur binnen 2 minuten antwoord.

  • WhatsApp

    Stuur ons een bericht op 06 23 82 44 84. Wij helpen u binnen 2 minuten op werkdagen tussen 8.30 uur - 17.00 uur

    WhatsApp ons