Woning opleveren bij huuropzegging

Gaat u verhuizen? Dan is het belangrijk dat u de woning netjes en schoon achterlaat. We noemen dat de woning opleveren. Voor uw vertrek belt een medewerker van Mitros u voor een voorinspectie. In dit gesprek maken we afspraken over hoe u uw woning straks achterlaat. Hoe dat in zijn werk gaat, leest u hieronder.

Veel gevraagd over Woning opleveren bij huuropzegging

Ik heb mijn woning niet leeg op de einddatum. Wat kan ik doen?

Neemt u contact met ons op. Dan bekijken we wat we met u kunnen afspreken. Soms lukt het om de einddatum te verplaatsen. Dit lukt helaas niet altijd. Vaak is de woning al aangeboden aan een nieuwe huurder en is de datum van de contracttekening al afgesproken.

Ik heb mijn huur opgezegd. Hoe lang duurt de voorinspectie voor het achterlaten van mijn woning?

U heeft uw huurcontract opgezegd. Er komt binnenkort een Mitros medewerker bij u langs om met u afspraken te maken over het achterlaten van uw woning. Dit is de voorinspectie en duurt maximaal 1 uur.

Ik wil de voorinspectie voor mijn huuropzegging verzetten. Hoe doe ik dit?

Kunt u niet meer bellen op de afgesproken datum en/of tijdsstip? Klik dan op ‘Afspraak voorinspectie wijzigen’ om aan te geven op welk moment het wel uitkomt.

Let op: Bel ons direct op 030 880 33 00 om de afspraak te verzetten als u de voorinspectie vandaag of morgen heeft ingepland.

Ik heb mijn huur opgezegd. Kan ik de woning eerder opleveren dan de afgesproken einddatum?

Soms kan dit. Neem contact met ons op. Wij bespreken de mogelijkheden met u.

Ik kan de woning niet opleveren zoals afgesproken. Wat kan ik doen?

Als u de woning niet oplevert zoals afgesproken, kunnen er kosten in rekening worden gebracht. Neem contact met ons op. De medewerker van Mitros die de afspraken met u heeft gemaakt neemt het met u door.

Krijg ik een vergoeding voor aanpassingen die ik heb gedaan in de woning als ik verhuis?

Het kan zijn dat u zelf aanpassingen hebt gedaan aan de woning. In sommige gevallen geeft Mitros u een vergoeding voor de aanpassing. Of dat gebeurt hangt af van het soort aanpassing dat u heeft gedaan, de ouderdom en de kwaliteit van de aanpassing.

Als u de huur van uw woning opzegt, bepaalt de medewerker van Mitros tijdens de voorinspectie of Mitros de aanpassing overneemt en of u een vergoeding krijgt.

Let op: We hebben aankoopbewijzen en facturen nodig om de vergoeding te bepalen.

Ik heb nog geen rapport gekregen na de inspectie van mijn woning. Kan ik deze nog krijgen?

Er zijn verschillende mogelijkheden waarom een rapport niet aankomt. Het rapport wordt per e-mail verstuurd:

  • De e-mail komt in uw ongewenste e-mail terecht.
  • Wij hebben niet uw juiste e-mailadres.
  • Het bestand van het rapport is groter dan 10MB. Wij zullen u het rapport op een andere manier toesturen.

Neemt u contact met ons op. Wij kunnen u het rapport nog eens sturen.

Ik ben vergeten de meterstanden op te schrijven. Hebben jullie die voor mij?

Na de voorinspectie meldt de medewerker van Mitros de woning af. De meterstanden worden genoteerd en automatisch per mail naar de huurder gemaild.

Wat doe ik met het grofvuil als ik mijn woning ga verlaten?

U kunt een afspraak maken met de gemeente voor het ophalen van grofvuil. Ook kunt u het grofvuil zelf wegbrengen naar een van de afvalscheidingsstations in Utrecht of Nieuwegein.

Wat gebeurt er als ik niet meewerk aan het opleveren van mijn woning bij de huuropzegging?

U maakt afspraken met ons als u de huurovereenkomst tekent. Deze afspraken gaan ook over uw rechten en plichten bij het opzeggen van de huur.

Houdt u zich niet aan die afspraken? Dan betaalt u alle kosten die hierbij horen. Denk bijvoorbeeld aan huur die wij mislopen. Of kosten de we moeten maken om de woning te repareren en schoon te maken. Deze kosten kunnen hoog zijn. Daarom adviseren wij u om wel mee te werken bij een huuropzegging.

Ik denk dat ik veel tijd nodig heb voor het opleveren van mijn woning. Kan ik een voorinspectie krijgen?

Soms is dit mogelijk. Neemt u hiervoor contact met ons op.

Staat uw vraag er niet tussen? Neem contact met ons op.

  • Chat ons

    Stel uw vraag via de chat rechtsonder op deze website en u krijgt op werkdagen tussen 8.30 uur - 17.00 uur binnen 2 minuten antwoord.

  • WhatsApp

    Stuur ons een bericht op 06 23 82 44 84. Wij helpen u binnen 2 minuten op werkdagen tussen 8.30 uur - 17.00 uur

    WhatsApp ons