Kosten terugvragen reparatie beoordeling

Uw aanvraag is

Gerelateerde vragen

Ik heb een reparatie gemeld. Waar zie ik de afspraak die ik gemaakt heb?

Algemeen

Heeft u online een reparatieverzoek gemeld?
Dan krijgt u een bevestiging van uw afspraak op het door u ingevulde e-mailadres.
Hebt u een account voor Mijn Mitros? Dan kunt u uw afspraak online bekijken. Logt u hiervoor in en kijk bij 'Mijn Berichten'.

Heeft u telefonisch een reparatieverzoek gemeld?
Wij hebben u tijdens het gesprek naar een e-mailadres gevraagd,
U krijgt een bevestiging van uw afspraak op het door u doorgegeven e-mailadres.

Heeft u geen e-mailadres doorgegeven? Maar heeft u wel een account voor Mijn Mitros?
Dan kunt u online uw afspraak bekijken. Log hiervoor in via Mijn Mitros en kijk bij 'Mijn Berichten'.

Hebt u geen e-mailadres doorgegeven? En heeft u geen account voor Mijn Mitros?
Dan kijken wij voor u na wanneer uw afspraak is. Neem contact met ons op door bijvoorbeeld en chatbericht te sturen. Een collega van ons geeft de tijd van de gemaakte afspraak aan u door. 

Meer over dit onderwerp

Komen jullie voor kleine reparaties in mijn woning?

Algemeen

Voor kleine reparaties in uw woning komen wij niet bij u langs. U leest in het OnderhoudsABC wat u zelf moet doen in uw woning.

Heeft u een onderhoudsabonnement?
Dan komen we voor meer kleine reparaties bij u langs.
Hier leest u welke reparaties wij voor u doen als u een onderhoudsabonnement heeft

Hulp nodig met klussen in huis? 
Het Wijkbedrijf Utrecht kan u helpen.
Kijkt u hier voor meer informatie over het Wijkbedrijf Utrecht

Meer over dit onderwerp

Wie is verantwoordelijk voor het onderhoud van mijn woning of kamer?

Algemeen

Wij zijn als verhuurder verantwoordelijk voor een groot deel van het onderhoud van uw woning of kamer. Er is ook onderhoud dat u zelf moet uitvoeren. U leest het in het OnderhoudsABC.

Met een onderhoudsabonnement kunt u ervoor kiezen om meer kleine reparaties door ons uit te laten voeren. Hier leest u welke reparaties wij voor u doen als u een onderhoudsabonnement heeft.

Op de website van de Rijksoverheid vindt u ook een overzicht van al het onderhoud. En wie het uitvoert als er iets stuk is. Dit overzicht is samengesteld op basis van het Besluit kleine herstellingen. In dit besluit staat wie er volgens de wet verantwoordelijk is voor welk onderdeel in of om uw woning of kamer: uzelf of de verhuurder.

Meer over dit onderwerp

Wat is het onderhoudsabonnement?

Algemeen

Met het onderhoudsabonnement komen wij ook voor kleine reparaties bij u langs. Denk bijvoorbeeld aan een lekkende kraan of een loszittende deurklink. 

Er zijn drie voorwaarden:

  • U kunt het onderhoudsabonnement afsluiten voor € 5,- per maand.
  • De looptijd van het abonnement is minimaal 1 jaar.
  • Na een jaar is het abonnement maandelijks opzegbaar.

Lid worden? Hier kunt u het onderhoudsabonnement aanvragen.

Als u geen lid bent van het onderhoudsabonnement, komen wij niet langs voor de reparaties die onder dit abonnement vallen.

Meer over dit onderwerp

Kan ik altijd een onderhoudsabonnement aanvragen?

Algemeen

In de meeste gevallen kunt u een onderhoudsabonnement aanvragen. In een aantal gevallen kan dit niet:

Huurt u een kamer? Dan kunt u het onderhoudsabonnement aanvragen. De kosten worden dan van 1 huurcontract afgeschreven.

Regelt iemand anders uw financiën? Laat deze persoon dan contact met ons opnemen. Hij/zij kan dan het abonnement voor u afsluiten.”

Meer over dit onderwerp