Reparatie melden

Algemene ruimte of eigen ruimte?

Is uw reparatieverzoek in de algemene ruimte (trappenhuis, hal etc.) of uw eigen ruimte (woning, tuin, berging, garagebox)?

Algemene ruimte:

  • trappenhuis
  • gezamelijke hal/berging
  • gezamelijke parkeergarage/parkeerplaats

Eigen ruimte:

  • in uw woning
  • tuin
  • berging
  • garagebox

Gerelateerde vragen

Ik heb een reparatie gemeld. Waar zie ik de afspraak die ik gemaakt heb?

Algemeen

Heeft u online een reparatieverzoek gemeld?
Dan krijgt u een bevestiging van uw afspraak op het door u ingevulde e-mailadres.
Hebt u een account voor Mijn Mitros? Dan kunt u uw afspraak online bekijken. Logt u hiervoor in en kijk bij 'Mijn Berichten'.

Heeft u telefonisch een reparatieverzoek gemeld?
Wij hebben u tijdens het gesprek naar een e-mailadres gevraagd,
U krijgt een bevestiging van uw afspraak op het door u doorgegeven e-mailadres.

Heeft u geen e-mailadres doorgegeven? Maar heeft u wel een account voor Mijn Mitros?
Dan kunt u online uw afspraak bekijken. Log hiervoor in via Mijn Mitros en kijk bij 'Mijn Berichten'.

Hebt u geen e-mailadres doorgegeven? En heeft u geen account voor Mijn Mitros?
Dan kijken wij voor u na wanneer uw afspraak is. Neem contact met ons op door bijvoorbeeld en chatbericht te sturen. Een collega van ons geeft de tijd van de gemaakte afspraak aan u door. 

Meer over dit onderwerp

Sleutels kwijt of afgebroken?

Algemeen

Sleutels kwijt van uw eigen voor- of achterdeur?
Dan kunt u hiervoor naar een slotenmaker. U hebt hiervoor geen toestemming nodig van Mitros.

Sleutels kwijt van de centrale hal of een gemeenschappelijke ruimte?
Dan is het vaak een sleutel met certificaat. Die kunt u niet zelf laten bijmaken. U kunt hier extra sleutels bestellen. U krijgt dan een sleutelbrief van ons. Hiermee kunt u naar De Sleutelkoning in Utrecht of naar Mastermate in Nieuwegein.

Geen reservesleutels? En komt u de woning niet in?
Als u geen reservesleutel heeft, moet er een monteur komen. Neem dan telefonisch contact met ons op. Wij hebben namelijk geen reservesleutels van uw woning. De monteur komt dan om de deur van uw woning open te maken. Wij vervangen de cilinder alleen als het slot bij het openmaken van uw deur beschadigd is. 

Kosten
De kosten voor het openmaken van uw deur zijn € 121,-. Na 16:30 uur, op feestdagen en in het weekend zijn de kosten € 187,50. U kunt ook zelf contact opnemen met een slotenmaker. Vraag wel wat de kosten zijn zodat u niet voor een verrassing komt te staan. U betaalt zelf de kosten voor een slotenmaker. 

Wanneer u uw sleutels bent verloren of zijn gestolen, maar u nog wel een reservesleutel heeft om de woning binnen te komen, komen wij niet. Als u in dit geval uw sloten wil vervangen, dan betaalt u zelf de kosten voor een slotenmaker.

Meer over dit onderwerp

Ik heb lekkage door de woning boven mij. Wat moet ik doen?

Algemeen

Komt de lekkage misschien vanuit de woning boven u? Dan is het belangrijk dat u eerst contact met uw bovenburen opneemt. Het kan zijn dat uw buren niet doorhebben dat de lekkage vanuit hun woning is ontstaan.

Is dit inderdaad het geval? Laat uw buren dan contact met ons opnemen om een afspraak te maken voor het verhelpen van de lekkage.

We komen mogelijk ook bij u langs om te kijken of we de lekkage bij u in de woning kunnen herstellen. Zorg ervoor dat u dus ook thuis bent als we bij uw buren langsgaan!

Komt de lekkage niet vanuit de woning boven u? 
Ga dan een pagina terug en kies een ander gebrek. Of neem contact met ons op. 

Meer over dit onderwerp

Wat kan ik doen als mijn rookmelder piept?

Algemeen

Het kan zijn dat de batterij (bijna) leeg is. U hoort dan een korte piep om de 30-45 seconden. U kunt de batterij dan zelf vervangen. Helpt het vervangen niet of werkt de rookmelder niet meer? Dan kunt u hier een reparatie melden. Soms heeft de rookmelder een vaste batterij. Wij vervangen de rookmelder dan door een ander type. Zodat u de batterij voortaan zelf kunt vervangen. 

Meer over dit onderwerp

De televisie-, internet of kabelaansluiting in mijn woning werkt niet. Wat kan ik doen?

Algemeen

Neem contact op met uw eigen provider. Zij leveren uw (digitale) televisie- of internetverbinding. 

Meer over dit onderwerp

Hoe voorkom ik schimmel of vochtplekken in huis?

Algemeen

Schimmel en vochtplekken ontstaan vaak in natte en vochtige ruimtes, zoals de keuken en de badkamer. Neem na het douchen het water van de wandtegels af met een trekkertje. Droog de wand daarna met een handdoek.

Zorg ervoor dat u uw woning goed ventileert
Dat betekent dat u frisse lucht binnenlaat. Dat is beter voor uw gezondheid en u bespaart energie. Het kost minder energie om droge lucht te verwarmen dan vochtige lucht. In de winter is het belangrijk om te ventileren en te verwarmen tegelijkertijd. Haal schimmel weg met warm water met soda of met andere middelen zoals schimmelverwijderaar van HG.

Schimmel moet u zelf (laten) behandelen
Heeft de schimmel een andere oorzaak dan het niet goed ventileren van uw woning? Bijvoorbeeld door een lekkage? Of omdat de mechanische ventilatie in uw woning stuk is? Dan kunt u een reparatie melden.

Bekijk in deze video hoe u zelf schimmels kunt verwijderen.

Meer over dit onderwerp

Ik huur een tijdelijke woning van SSH. Hoe geef ik een reparatieverzoek door?

Algemeen

U kunt terecht bij SSH via 030 - 252 57 25. Of kijk voor meer informatie op de website website van de SSH.

Meer over dit onderwerp

Ik woon bij Place2BU. Met wie neem ik contact op over reparatieverzoeken?

Algemeen

U kunt uw reparatieverzoeken en opleverpunten niet bij Mitros melden maar op de speciale website place2bu.herstelverzoek.nl.

Hieronder vindt u de manieren waarop u contact kunt opnemen met Place2BU.

  • Heeft u een vraag? Stuur een bericht via Whatsapp op 06 - 28 44 88 80.
  • SPOEDREPARATIE? Technische problemen die niet kunnen wachten tot de volgende werkdag: Coen Hagedoorn, bereikbaar op telefoonnummer 088 - 880 80 82. Coen Hagedoorn beoordeelt eerst telefonisch de mate van spoed.
Meer over dit onderwerp

Kan ik een nieuw naamplaatje krijgen als de naam niet meer klopt?

Algemeen

Ja, dat kan. U kunt hier een nieuw naamplaatje aanvragen. Dit geldt alleen voor bewoners van een flat- of portiekwoning met een bellenbord in de algemene ruimte. 

Meer over dit onderwerp

Mijn woning zit in een Vereniging van Eigenaren (VvE). Hoe meld ik een reparatieverzoek?

Algemeen

U kunt hier uw reparatie melden. Is het een reparatieverzoek aan de buitenkant van de woning of in de gemeenschappelijke ruimte? Dan melden wij dit aan de VvE. De VvE belt u dan om een afspraak te maken. 

Meer over dit onderwerp

Voert Mitros tegen betaling extra werkzaamheden uit?

Algemeen

Wij doen het kleine onderhoud aan uw woning wanneer u een onderhoudsabonnement heeft. Er is ook klein onderhoud wat u zelf moet doen, wij doen dit niet tegen betaling. Hier leest u welke reparaties wij voor u doen als u een onderhoudsabonnement heeft.

Wanneer u een reparatie meldt waarvoor een onderhoudsabonnement nodig is, kunt u dit abonnement tijdens het melden afsluiten. Wilt u nu uw onderhoudsabonnement aanvragen? Klik dan op onderhoudsabonnement aanvragen. De kosten voor het onderhoudsabonnement zijn € 5,- per maand.

Meer over dit onderwerp

Waarom beslaat isolatieglas aan de buitenkant?

Algemeen

Het beslaan van isolatieglas noemen we condensvorming. Condens zit vaak aan de buitenkant van het raam. Dit ontstaat als het buiten koud is en de lucht heel vochtig is. De condensvorming is het grootst in de ochtenduren tijdens het voor- en het najaar. De condens gaat vanzelf weg als de temperatuur buiten stijgt en de lucht minder vochtig is.

Meer over dit onderwerp

Wanneer besluiten jullie te repareren of te vervangen?

Algemeen

We proberen altijd eerst iets te repareren. Kan dat niet? Dan vervangen we het onderdeel dat stuk is. Daarbij gaan we uit van een goede, maar eenvoudige kwaliteit. We repareren of vervangen zodat uw woning heel en veilig is. We vervangen spullen niet omdat u deze niet zo mooi vindt. Bijvoorbeeld:

  • Een paar tegels in een tegelwand zijn stuk. Wij vervangen alleen de kapotte tegels. Zijn er meer dan 10 tegels kapot? Dan vervangen we de hele wand. Maar niet voor de hele badkamer.  
  • U heeft een badkamervloer van betonemaille. Maar u wilt liever een tegelvloer? De badkamervloer is nog goed en lekt niet. We vervangen de vloer daarom niet.

Wat doe ik met een reparatie in de avond of in het weekend?

Algemeen

Via deze website kunt u op ieder moment van de dag een reparatieverzoek indienen. U kunt hier online een reparatie melden. U logt in met uw Mijn Mitros-account of met postcode en huisnummer. Ook kunt u op deze plek al ingeplande reparatieafspraken wijzigen. 

Heeft uw reparatie spoed? Bel dan naar 030 - 880 33 00. Bijvoorbeeld als de waterleiding of het dak erg lekt, de hoofdriolering verstopt is of als er een gaslek is. Wij verbinden u dan door naar onze alarmcentrale. De medewerker van de alarmcentrale overlegt met u wat er gaat gebeuren.

Meer over dit onderwerp

Wat is een reparatieverzoek en waar meld ik dat? ​

Algemeen

Een reparatieverzoek is een melding van een gebrek of een storing in uw woning. U kunt uw reparatieverzoek op 2 manieren melden. U maakt dan ook meteen een afspraak. 

  • U kunt online uw reparatie melden. U kunt uw reparatieverzoek op elk moment doen. Dit kan met uw postcode en huisnummer of met uw Mijn Mitros-account. 
  • Via telefoon: 030 - 880 33 00. U bereikt ons tussen 9.00 en 12.30 uur.

Voor noodgevallen belt u 030 - 880 33 00. Dat kan ook buiten onze openingstijden. Wij verbinden u dan door met een speciaal noodnummer.

Meer over dit onderwerp

Wat moet ik doen als er een storing is aan de elektrische deur van een gebouw?

Algemeen

U meldt een storing aan de schuifdeur of elektrische deurdranger bij ons. U kunt hier uw reparatie melden. Heeft het spoed omdat het gebouw niet meer te betreden is? Bel ons dan op 030 - 880 33 00.

Meer over dit onderwerp

Heeft u lekkage?

Algemeen

U geeft aan dat uw muur of plafond beschadigd is. Weet u hoe dit komt? Als het een lekkage is. Ga dan terug. Kies daarna voor  'Dak' of 'Afvoeren en leidingen'. 

Geen lekkage? Ga dan verder met de de knop 'Ga door' 

Meer over dit onderwerp