Naar hoofdnavigatiemenu Naar hoofdinhoud

Coronavirus en de richtlijnen van Mitros

Mitros volgt het advies van het RIVM. We nemen preventieve maatregelen om verdere verspreiding van het coronavirus te voorkomen. Kijk ook gerust op de website van het RIVM voor actuele informatie.

We willen het besmettingsgevaar zoveel mogelijk beperken. We zetten onze maatregelen voor u op een rij:

  1. Ons hoofdkantoor en onze buurtkantoren zijn voorlopig gesloten voor onze huurders en bezoek
    Vanaf dinsdag 31 maart zijn ons hoofdkantoor en onze buurtkantoren voorlopig gesloten voor onze huurders en bezoek.
  2. Mitros medewerkers die klachten hebben werken niet
    Mitros medewerkers die klachten hebben (hoesten, koorts, verkoudheid) werken niet. Ook niet als één van de gezinsleden koorts heeft.
  3. Reparatie melden
    Wij voeren momenteel niet alle reparaties uit in uw eigen ruimte. Op MijnMitros kunt u zien welke reparaties u kunt melden. Voor een noodgeval/spoedreparatie kunt u altijd bellen naar 030 880 33 00. Ook buiten kantoortijden.

    Wanneer onze vakman langs komt, vragen we u het volgende. Houd minimaal 1,5 meter afstand terwijl de vakman zijn werk doet. We schudden geen handen. De vakman wast graag voor en/of na het werk zijn handen.

  4. Zijn we bij u aan het werk in of rondom uw woning voor renovatie?
    Wij proberen zoveel mogelijk onze werkzaamheden door te laten lopen. Voor werkzaamheden in uw woning kan een Mitros medewerker met u contact opnemen of u klachten (verkoudheid, hoesten of koorts) heeft. Is het antwoord ja? Dan maken wij graag een nieuwe afspraak met u en komen we na 6 april langs.

  5. U heeft als huurder een afspraak met een Mitros medewerker
    Wij bellen u vooraf met de vraag of u klachten (hoesten, koorts, verkoudheid) heeft. Is dat zo? Dan maken we liever een nieuwe afspraak na 6 april a.s. Heeft u geen klachten? Dan gaat de afspraak gewoon door. Het kan zijn dat persoonlijke afspraken met een Mitros medewerker niet door kan gaan. Waar mogelijk is er telefonisch contact.
  6. Bijeenkomsten gaan niet door
    Afspraken met groepen bewoners of externen (bewonersavonden, informatiebijeenkomsten etc.) en andere afspraken buiten de deur die gepland staan worden afgezegd en verzet. Bijeenkomsten met kleinere groepen kunnen alleen op afstand plaatsvinden. Vanaf 24 maart geldt dat alle openbare bijeenkomsten, ook met minder dan 100 bezoekers, tot 1 juni verboden zijn.

  7. Bouwplaatsen en kantoren zijn geen samenkomsten of bijeenkomsten
    Bouwplaatsen en kantoren zijn geen samenkomsten of bijeenkomsten. Dit verbod geldt dus niet voor werken op een bouwplaats of kantoor. 

  8. Betalingsregeling zakelijke huurders
    Wij helpen onze zakelijke huurders door deze moeilijke periode heen. Daarom bieden we een regeling aan om de betaling van het huurgeld voor 1 tot 3 maanden uit te stellen. Deze regeling geldt voor zakelijke huurders die door de coronacrisis in de financiële problemen zijn geraakt. Het uitgestelde huurgeld kan over de overige maanden in termijnen worden betaald of in één keer. Zolang het bedrag maar voor 1 januari 2021 is betaald. U kunt hiervoor dit formulier op de website gebruiken.
    Let op: dit is geen huurkorting of huurverlaging, maar een uitstel van huurbetaling, wat geldt voor de zakelijke huurder.
  9. Betalingsregeling particuliere huurders
    Huurt u een woning van Mitros? En bent u in de financiële problemen gekomen door de gevolgen van het coronavirus? Dan kunt u contact met ons opnemen om de mogelijkheden te bespreken.
  10. Onze medewerkers schudden geen handen en houden afstand van gesprekspartners
    Onze medewerkers schudden tijdelijk geen handen en houden afstand van bezoekers en gesprekspartners. Dit zal ongeveer minimaal 1.5 meter zijn om verdere verspreiding van het virus te voorkomen.
  11. Procotol besmetting coronavirus bij een Mitros medewerker
    Er ligt een protocol “besmetting coronavirus” klaar voor het geval er een Mitros medewerker besmet is met het coronavirus.
  12. Vragen?
    Heeft u een vraag voor Mitros? Neem gerust contact met ons op. Wij vragen u dat bij voorkeur te doen via WhatsApp, chat of telefoon.
    • WhatsApp 06 238 24 484 (werkdagen 8.30 – 17.00 uur)
    • Chat op mitros.nl (werkdagen 8.30 – 17.00 uur)
    • of telefoon: 030 880 33 00 (werkdagen 9.00 – 12.30 uur)


Bij spoed, zoals een gaslek, zijn we ook buiten kantoortijden bereikbaar. Bel naar: 030 880 33 00. Het kan zijn dat de wachttijden bij de telefoon langer zijn dan u van ons gewend bent.