Coronavirus en de richtlijnen van Mitros

Mitros volgt het advies van het RIVM. We nemen preventieve maatregelen om verdere verspreiding van het coronavirus te voorkomen. Kijk ook gerust op de website van het RIVM voor actuele informatie. Houd er rekening mee dat de maatregelen regelmatig kunnen veranderen. Dat komt omdat de situatie in Nederland en het advies van het RIVM ook veranderen. We houden u graag op de hoogte.

We willen het besmettingsgevaar zoveel mogelijk beperken. We zetten onze maatregelen voor u op een rij:

1. Mitros medewerkers die klachten hebben werken niet
Mitros medewerkers werken thuis, tenzij het echt niet anders kan. Medewerkers van Mitros met klachten als neusverkoudheid, hoesten of koorts blijven thuis. En laten zich testen bij de GGD. Als gezinsleden van medewerkers van Mitros benauwd zijn en/of koorts hebben blijft de medewerker van Mitros ook thuis.

2. Bezoek aan ons hoofdkantoor en onze buurtkantoren
Ons hoofdkantoor is weer geopend voor bezoekers die daar een afspraak voor hebben gemaakt. U kunt een afspraak maken via de klantenservice. Onze buurtkantoren zijn voorlopig niet geopend voor bezoekers.

3. Reparatie melden
Mitros voert geen reparaties bij u thuis uit als u corona-klachten heeft. In sommige gevallen moeten we daarvoor extra beschermingsmaatregelen treffen. Hierbij hanteren wij de landelijke richtlijnen.

Verblijft u, of één van uw huisgenoten, in thuisquarantaine? Geef dit altijd aan als u een afspraak met één van onze collega’s wil inplannen. Tijdens uw thuisquarantaine komen we alleen voor spoedreparaties bij u langs. Dit geldt ook voor andere afspraken met onze collega’s, zoals buurtbeheerders, woonconsulenten en opzichters.

Wanneer onze vakman langs komt, houdt u zich dan aan deze regels om de vakman veilig bij u te laten werken. Houd minimaal 1,5 meter afstand terwijl de vakman zijn werk doet. We schudden geen handen. De vakman wast graag voor en/of na het werk zijn handen.

U kunt inloggen in MijnMitros om te zien welke reparaties u kunt melden. Voor een noodgeval/spoedreparatie kunt u altijd bellen naar 030 880 33 00. Ook buiten kantoortijden.

4. Zijn we bij u aan het werk in of rondom uw woning voor renovatie?
Voor werkzaamheden in uw woning kan een Mitros medewerker met u contact opnemen of u klachten (verkoudheid, hoesten of koorts) heeft. Is het antwoord ja? Dan maken wij graag een nieuwe afspraak met u. Bij het uitvoeren van de werkzaamheden wordt de landelijke richtlijnen voor werken op de bouw gevolgd.

5. U heeft als huurder een afspraak met een Mitros medewerker
Deze afspraken vinden deels telefonisch of digitaal plaats, maar in bepaalde gevallen komt onze medewerker bij u thuis op bezoek.

Wanneer u een afspraak heeft met een medewerker van Mitros dan vragen wij u om minimaal 1,5 meter afstand te houden. We schudden geen handen.

6. Fysieke bijeenkomsten met huurders
Er kunnen weer fysieke bijeenkomsten plaatsvinden. 

7. Werken op bouwplaatsen en bij huurders thuis
Het Rijk en de bouw- en technieksector hebben het protocol “Samen veilig doorwerken” vastgesteld voor werkzaamheden op de bouwplaats en werkzaamheden in en om het huis. Mitros en haar co-makers, aannemers en contractpartijen hanteren dit protocol voor werkzaamheden in projecten en bij reparaties.

8. Procotol besmetting coronavirus bij een Mitros medewerker
Er ligt een protocol “besmetting coronavirus” klaar voor het geval er een Mitros medewerker besmet is met het coronavirus.

Vragen?
Heeft u een vraag voor Mitros? Neem gerust contact met ons op. Wij vragen u dat bij voorkeur te doen via WhatsApp, chat of telefoon.

  • WhatsApp 06 238 24 484 (werkdagen 8.30 – 17.00 uur)
  • Chat op mitros.nl (werkdagen 8.30 – 17.00 uur)
  • of telefoon: 030 880 33 00 (werkdagen 9.00 – 12.30 uur)

Bij spoed, zoals een gaslek, zijn we ook buiten kantoortijden bereikbaar.
Bel naar: 030 880 33 00. Het kan zijn dat de wachttijden bij de telefoon langer zijn dan u van ons gewend bent.