Naar hoofdnavigatiemenu Naar hoofdinhoud

Uitstel huurbetaling particuliere en zakelijke huurders

Wij helpen zakelijke huurders die bij ons een bedrijfs-, kantoor of winkelruimte huren graag door deze moeilijke periode heen. Daarom bieden we een regeling aan om de betaling van het huurgeld voor 1 tot 3 maanden uit te stellen.

Deze regeling geldt voor zakelijke huurders die door de coronacrisis in de financiële problemen zijn geraakt. Het uitgestelde huurgeld kan over de overige maanden in termijnen worden betaald of in één keer. Zolang het bedrag maar voor 1 januari 2021 is betaald.

Wat zijn de voorwaarden van deze regeling?

  • Huurder moet bewijzen dat hij financiële schade heeft geleden door de overheidsmaatregelen betreft corona.
  • Huurder moet een zakelijke huurder zijn. Voor huurders die een woning huren bij Mitros geldt deze regeling niet. Het heeft geen zin om het formulier in te vullen, want die wordt niet in behandeling genomen. Woninghuurders zijn particuliere huurders. Lees hieronder wat zij moeten doen om uitstel van huurbetaling aan te vragen. 
  • Alleen zakelijke huurders kunnen het onderstaande formulier ‘aanvraag uitstel huurbetaling' digitaal invullen. Scroll naar beneden voor het formulier.

Uitstel huurbetaling particuliere huurders
Huur je een woning van Mitros en ben je in financiële problemen gekomen door het coronavirus? Dan vragen wij je om eerst een aanvraag te doen bij de gemeente. Dat kan via https://pki.utrecht.nl/Loket/product/bfe4273bac2701db0de32393a75927dd. Pas daarna kun je contact met ons opnemen om de mogelijkheden te bespreken. We willen daar wel een bewijs van zien voordat we uitstel verlenen of een regeling treffen. Kijk op www.mitros.nl/contact hoe je ons kunt bereiken.

Let op: het is dus geen huurkorting of huurverlaging maar een uitstel van huurbetaling.

 

FORMULIER AANVRAAG UITSTEL HUURBETALING (alleen voor zakelijke huurders)