Naar hoofdnavigatiemenu Naar hoofdinhoud

Jaarverslag 2019

Het jaarverslag is een samenvatting van alles wat Mitros heeft gepresteerd in het vorige jaar. Erg belangrijk, want hierin kunnen we lezen of Mitros haar eigen doel behaald. Op het gebied van huurderstevredenheid is dat het geval.

De huurderstevredenheid is in 2019 gestegen met een halve punt. Dat is één van de resultaten uit het Jaarverslag 2019. Dat is voor Mitros belangrijk, want de huurder staat op 1. We houden maandelijks bij of de huurder dat zelf ook ervaart.

Volgens directeur Henk Peter Kip is de huurder vaker tevreden omdat ze meer gehoord worden. “Eerder bepaalden wij bijvoorbeeld het nieuwe interieur. Maar we zien dat het voor een huurder erg belangrijk inspraak te hebben. We hebben in 2019 een showroom achter onze balie ingericht, zo kunnen huurders zelf een keuze maken uit bijvoorbeeld keukenkastcombinaties en verschillende tegel- en kunststofpanelen.”

Verder is Kip trots op de renovatie van drie 10-etages-hoog flats in Overvecht, bijna 350 huizen. “Ze zijn volledig gerenoveerd en hebben een nieuwe inrichting. Ze zijn aardgasvrij, goed geïsoleerd en met een warmtepomp in de kelder ook nog eens klimaatneutraal. Het leek lang ondenkbaar of vooral ingewikkeld hoe de sociale huursector zou meedoen in de klimaatopgave. Mitros heeft laten zien dat het kan.”

Kip memoreert in het Jaarverslag ook aan het verlies van Ellla Vogelaar, lid van de Raad van Commissarissen tot 1 juli vorig jaar. “Ella Vogelaar heeft een enorme stempel gedrukt op het werk van corporaties, door het aanwijzen van de prachtwijken. Dat is ons werkgebied, met alle uitdagingen en kansen die er zijn. Ze is misschien wel de laatste minister geweest die zich zo expliciet heeft ingespannen voor de leefbaarheid van onze wijken. De corporaties kregen hierin een grote rol, terecht wat mij betreft.”